L
Har en dörr som varit i någons källare i några år och fått mögel på ena sidan. Jag har sprayar mögelfri på den o tvättat o torkat. Även torkat med klorin någon dag efter. Var fortfarande mörkt som jag gissar är missfärgningar. Har skrubbat med sandpapper ...

Men jag är orolig att det fortfarande skulle vara sporer i dörren?? Se bild på hur den ser ut just nu när jag nyss tvättat en gång till med såpa. Och sprayat en gång till med mögelfri (trots att de stod skulle räcka med en gång).

Är denna dörren körd? :( Eller är möglet dött så jag kan måla o använda denna dörren? Träyta med mörka missfärgningar efter mögelbehandling, blöt av rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träpanel dörr med mörka fläckar efter mögelrengöring, våta fläckar från nytvätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Så här ser det ut efter att ha slipat.... Jag bör kasta denna va? Närbild på slipat träbräde med synlig kvist och fråga om att kasta det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Staffans2000
L Lifeofabewbie skrev:
Så här ser det ut efter att ha slipat.... Jag bör kasta denna va?[bild]
Snälla nån! För mycket internetGooglande? Svar på frågan: Nej!

Staffan
 
D
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Snälla nån! För mycket internetGooglande? Svar på frågan: Nej!

Staffan
för fan @Staffan2000 du kan väl berätta va han ska göra ;)

Jag har samma problem med min ytterdörr. Nerdyngad med svartmögel
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
D Derbyboy skrev:
för fan @Staffan2000 du kan väl berätta va han ska göra ;)

Jag har samma problem med min ytterdörr. Nerdyngad med svartmögel
Eftersom den är lite missfägad av mögel, är väl målning ett gott alternativ.

Staffan
 
  • Gilla
Lifeofabewbie och 1 till
  • Laddar…
D
Min dörr är i teak....inget jag vill måla egentligen.
 
L
Saken är att jag har känslig hals o allergier så därför är jag nervös över vad som är i mitt hem. Tidigare fått jobbiga reaktioner av mögel.

Så just denna dörren ville jag försöka rädda o använda. Men är ingen expert på mögel o svamp. Så därför frågar jag här.
 
L
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eftersom den är lite missfägad av mögel, är väl målning ett gott alternativ.

Staffan
Tack för att du säger att det är missfärgning o inte aktivt. Då kör jag på att måla

Tack för svar
 
D
:DÄh strunt i det.

@Staffan2000 är bra när han väl kommer igång. Han kanske misslyckades med skinkan på förmiddagen och behövde skriva av sig. Men som sagt skit i de nu.

Här e vi alla vänner och va glad för att du inte hade en elfråga för elgubbarna har nästan alltid misslyckats med skinkan :D
 
Staffans2000
L Lifeofabewbie skrev:
Tack för att du säger att det är missfärgning o inte aktivt. Då kör jag på att måla

Tack för svar
Gör det!

Staffan
 
Staffans2000
D Derbyboy skrev:
va glad för att du inte hade en elfråga för elgubbarna har nästan alltid misslyckats med skinkan :D
Tackar för den skrattattacken!

Och inte bara med skinkan. Deras fruar har uppenbarligen inte släppt till på länge heller (ja, förutom Mikael L:s då:D)

Staffan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.