H
Hej!

Bor i ett ytong-hus från -58, när vi flyttade in så satt orginalköksinredningen uppsatt som förvaring i källaren.
Hittade där ett klistermärke med någon form av logotyp. Tyckte den var rätt läcker i sann 50-60tals anda

Ritade därför om/av den i vektorformat och tänkte nu printa och hänga upp den som en a3a någonstans i huset.

Vad tror ni, rätt läckert va?
 
  • Vintage klistermärke med texten "Ytong-hus kvalitet", 50-60tals design med stiliserade hus och träd på en tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vectoriserad retrostil logotyp för Ytong-hus med grafiska hus och träd mot svart bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hilmersdotter och 5 till
  • Laddar…
H
En följdfråga, är det okej att distribuera en sån här bild? Vad gäller ur copyright-synpunkt?
 
H halj skrev:
En följdfråga, är det okej att distribuera en sån här bild? Vad gäller ur copyright-synpunkt?
Det borde det väl vara? Företaget har ju inte funnits på nästan 20 år.
 
  • Gilla
halj
  • Laddar…
Cool! Bor också i ett Ytong-hus! Hur ser erat ut?
 
Kul!
(speciellt som jag växte upp milen ifrån där Ytong-fabriken låg!)

Vad gäller om man får eller inte, så tänker jag att man kommer undan med det mesta, så länge man inte försöker tjäna pengar på det..
 
  • Gilla
halj
  • Laddar…
H
Det är
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Cool! Bor också i ett Ytong-hus! Hur ser erat ut?
Det är ett 1.5plan med källare, helt fyrkantigt. Älskar hur rejält det känns med innerväggar i betong
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
H halj skrev:
Det är

Det är ett 1.5plan med källare, helt fyrkantigt. Älskar hur rejält det känns med innerväggar i betong
Ja och att det bara finns trä i takstolar. Vid eventuella vattenläckage händer inte någonting, bara låta det torka. Fantastiskt! Jag spanar av hemnet med förhoppnibgen att mångång hitta ett likadant hus som vårat.
Ja förutom de andra 11 som finns på vår gata. :crysmile:
 
Roligt fynd! Bor själv i ett ytong 2vånings hus från -56 (y)
 
H
Haha, ja största vattenskadan som kan ske är väl parketten.

Kul att höra av andra ytongare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.