Hej,
Finns det några apparatdosor som är grundare än de vanliga "gröna". Skall se om elektrikern kan dra rör till uttag i fönstersmygarna men då har jag inte så mycket plats (utan att fräsa ur).

MvH
Gojan
 
Tror inte du kan hitta grundare än de vanliga som är ca 45 mm djupa.
 
Är dosorna grundare än 45 mm får du kanske inte plats med uttaget. :-/
 
Med fönstersmyg menar jag runt om fönstret. Jag skall alltså sätta ett vägguttag (typ http://www.eljo.se/katalog/fs_katalog.asp?FUNC=detail&BrandID=2&ProdID=9080) i nederkant av fönsternischen för att sedan kunna ha eventuella lampor stående i fönstret. Mig veterligen så går inte detta vägguttag så djupt som hela apparatdosan.

Jag misstänker också att det inte finns några grundare dosor men tänkte att jag kunde kolla på detta allvetande forum innan jag börjar fräsa i fönsterbalkarna.

/Gojan
 
Sätt vägguttaget bredvid fönstret mot närmaste väggregel i höjd med fönsterbänken. Gardinen täcker det...
Det är det enklaste och vanligaste förekommande. Ska man tvunget ha uttaget i fönsternischen så måste man fräsa ur i väggregel och ev. smygbräda.
Länken du bifogade är ett kapslat uttag typ Aqua-Trend med lock. Jag antar att du ska ha ett vanligt infällt 1-vägsuttag utan lock?
 
Glöm bara inte att spika dit en extra 45mm träregel så slipper du problem med eventuella lister/foder runt fönstret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.