Mikael_L
Frustrator Frustrator skrev:
Skulle kunna ha nytta av en sån.
Hur?
Jag kan skicka en, du swischar sen fraktkostnaden. De är ju inte så stora eller tunga, borde gå att ganska lätt kasta in i ett sånt där förfrankerat vadderat kuvert.
 
Även jag kan vara intresserad, tror de skulle kunna passa på min hyvel men måste kolla upp vad det är för prylar jag saknar.
Vill du sparka på mig ifall jag inte återkommer och du tänker slänga dem? :oops:
 
Jag tror dessvärre de inte funkar för min applikation.
Dessa är märkta A211 vilket är tvåpoliga växlande brytare.

Själv behöver jag en A202 samt en A176, förvisso är det bara vreden som är sönder, men jag har en ändre modell.
@Mikael_L kan du tänka dig att lossa ett vred och ta ett foto, gärna på "pinnen" med?

Eventuellt är jag intresserad av ett par att lägga i "bra att ha"-högen =)

EDIT: Om den återfjädrande är en A178 kan den också funka.
 
Redigerat:
Jag skulle ha stor nytta av flera såna där (gärna tre-fyra eller fler) till div maskiner om du har kvar och tid och lust att skicka.

Typen utan återfjädrande läge då.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Makita 6833 skruvautomat / gipsautomat .

Jag har kört OSB och gips med den, jag tror att det är slut med bandad skruv, men hittar jag något över så följer det med. Men det finns att köpa var som helst.
Slitet bits, börjar vara dags att byta, och jag tror att det har ramlat bort en skruv, kolla vid den röda ringen.
200 spänn, eller ta med en bullängd och pruta:)

Det som finns kvar från tråden nu är #3 och #5, förutom det i detta inlägg då. :)
[bild]

[bild]
finns denna kvar tar hagbden gärna för en 200 lapp! Men då behöver den skickas då jag bor i Halland?
 
Mikael_L
J Joakim Alpsten skrev:
finns denna kvar tar hagbden gärna för en 200 lapp! Men då behöver den skickas då jag bor i Halland?
Med schenker så kostar det ca 125 spänn.
 
Mikael_L
J jihe skrev:
Jag skulle ha stor nytta av flera såna där (gärna tre-fyra eller fler) till div maskiner om du har kvar och tid och lust att skicka.

Typen utan återfjädrande läge då.
Jag tänkte precis ta tag i detta, och ska skicka någon/några till frustrator, och sen skulle någon/några gå till en ideell verksamhet här i närheten, jag kollar precis hur många som var intressanta där.
 
Mikael_L
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tror dessvärre de inte funkar för min applikation.
Dessa är märkta A211 vilket är tvåpoliga växlande brytare.

Själv behöver jag en A202 samt en A176, förvisso är det bara vreden som är sönder, men jag har en ändre modell.
@Mikael_L kan du tänka dig att lossa ett vred och ta ett foto, gärna på "pinnen" med?

Eventuellt är jag intresserad av ett par att lägga i "bra att ha"-högen =)

EDIT: Om den återfjädrande är en A178 kan den också funka.
Den återfjädrande är en A321
Elektriska komponenter märkta 'A321' och 'A211' på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av två olika elektriska kontakter med texten "TILL FRÅN AUTO" ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Den återfjädrande är en A321
[bild] [bild]
Jag tror jag kan nyttja den, men är inte helt hundra, upptäckte att brytarna till utomhusbelysningen här är från K&N och ser ut att vara som så att vredet passar :surprised:
Finns det inga andra spekulanter tar jag gärna den och samt en A211, ifall min andra plan inte skulle funka.
 
Så, nu har jag skruvat genom vad jag har.
Jag tar gärna en A321 samt 1-2 A211, så ska jag kunna bygga ihop nått av det och de delar jag har.

Måste säga att brytarna är väldigt modulära om man vill bygga om dem själv.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Någon som vill få en, eller flera, Kraus-Naimer strömbrytare till skänks.
Jag har ett gäng, jag tror alla utom en har tre fasta lägen, troligen enpoliga.
En har två fasta lägen och ett återfjädrande.

Det här är fina grejer, lite synd om de hamnar i bingen. Själv betalar jag över 500 spänn styck hos grossisten.
Jag har för mig att det sitter K&N på Solberga svarvar och Strands pelarborrar osv. Men de är kanske annorlunda konfigurerade.
[bild]

[bild]
Wow, sådana skulle jag behöva två m fasta lägen! Har du kvar? Gör gärna tex en frakt plus Läkare utan gränser-upplägget du beskrev ovan :)
 
Mikael_L
nanowire nanowire skrev:
Wow, sådana skulle jag behöva två m fasta lägen! Har du kvar? Gör gärna tex en frakt plus Läkare utan gränser-upplägget du beskrev ovan :)
Ja oj, jag har skickat en del (några stycken kom till välgörande verksamhet, en scoutverksamhet ska tydligen få nytta av dem, sånt värmer lite extra tycker jag)
Nu har jag någon kvar, var det två eller fyra? :thinking:
Jag måste kolla.
Men då tycker jag nog att 13th Marine
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tror jag kan nyttja den, men är inte helt hundra, upptäckte att brytarna till utomhusbelysningen här är från K&N och ser ut att vara som så att vredet passar :surprised:
Finns det inga andra spekulanter tar jag gärna den och samt en A211, ifall min andra plan inte skulle funka.
och jihe
J jihe skrev:
Jag skulle ha stor nytta av flera såna där (gärna tre-fyra eller fler) till div maskiner om du har kvar och tid och lust att skicka.

Typen utan återfjädrande läge då.
... har första tjing.
Jag ska kolla vad jag har kvar och så får vi se hur sugna de här två är numera.

edit:
4 st kvar, men bara tre vred ... :thinking:
Jag borde ha alla vred, var kan jag lagt det?
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Jag har glömt av denna bit, jag fick ju det temporärt att funka :rolleyes:

Förhoppningsvis hinner jag kika på det under em/kväll hur det ser ut :)
 
Jag är definitivt fortfarande sugen i alla fall :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.