Omkring ett halvår sedan köpte jag en sak i plast som jag nu inte för mitt liv kan komma ihåg användningsområdet för. Jag *tror* att det var något man ska använda tillsammans med antingen en fil, eller kanske brytbladskniv. Men … hur då? Och varför?

Well, se detta som ett inlägg i kategorin afasi / plus-femti-spontaninköp / kan vara bra att ha.

Gul plastdel med okänd användning, möjligen för verktyg, på spegelglas yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det inte en pryl till en tumstock?
 
  • Gilla
freak och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Är det inte en pryl till en tumstock?
Aha! Det kan det mycket väl vara. Men hur ska man använda den tillsammans med denna mått/tumstock? Alltså, varför har någon bemödat sig att formgjuta denna tingest?
 

Bästa svaret

Det är för att med hjälp av penna och tumstock dra streck på tex en gipsskiva. Den lite runda kanten mot gipskanten sen tumstocken i spåret.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
R Rutilus skrev:
Aha! Det kan det mycket väl vara. Men hur ska man använda den tillsammans med denna mått/tumstock? Alltså, varför har någon bemödat sig att formgjuta denna tingest?
Anhåll för tumstock heter det.

11686_1.jpg
 
  • Gilla
Horgmo och 3 till
  • Laddar…
det är till för man inte skall få spinkor i fingrarna tex när man drar streck med tumstock på osb-skivor
 
  • Gilla
Rutilus
  • Laddar…
Man kan lita på byggahus när det gäller snabba svar. Tack.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Svaret finns såklart redan på forumet. :p

[länk]
Såklart. Men, i mitt fall var det svårt att söka/googla på "gul plastbit användningsområde verktyg" (ja, jag försökte)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.