Hej alla som har svarat på min tidigare tråd ang att jag var missnöjd med min kombi-ugn eftersom jag inte kunde göra micro-popcorn i den.
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-goera-popcorn-i-micro-som-saknar-roterande-tallrik.399438/

Här kommer en positiv uppdatering:
Efter att några av er tipsat om att lägga in en tallrik i ugnen så gjorde jag det.
Jag provade idag att lägga micro-popcorn-påsen på en tallrik och samtidigt även att sänka effekten från 1000W till 800W.
Voila!!!!
Plötsligt så funkade det :surprised::D:p
Det tog ca 3,5 minuter och resultat var klart godkänt. Kanske 30 opoppade korn. Inga brända popcorn.

Varför funkade denna metod? Rent logiskt borde det ju inte spela någon roll att lägga inte en tallrik micron.
Förklaringen är troligtvis den att tallriken blir väääldigt varm så det blir nästan som en värmeplatta under påsen.

Så nu är jag liiite gladare, för nu kan jag äntligen få mina popcorn när jag själv önskar.:D:D

Tyvärr kommer troligtvis inte denna metod att hjälpa min andra frustration som består i att uppvärmningen av kyld/fryst mat blir fruktansvärt ojämn. På ena kanten på matformen kokar det och på den andra kanten så är maten iskall.

Men jag får väl vara nöjd med att åtminstone en frustration är nu ett minne blott.

P.S
tack för att ni tog er tid att svara och komma med tips och funderingar.
Det var roligt att forumet fungerade så bra.
 
T
Hade samma problem. Lösningen blev en popcornmaskin. Bästa köp på länge och används minst en gång i veckan. Träliga är dock att göra rent efter ett tag. Så det är dax att köpa en ny..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.