Hej!

Vår målare har skurit maskeringstejpen för att få en skarp kant och nu har den föga förvånande börjat släppa. Är det ett vanligt knep att göra på det sättet? Det lär ju aldrig sitta fast länge.
Det här var inget fast-pris utan vi betalde per timme så jag förstår inte varför han gjorde så här. Hoppas han att jag ska låta honom rätta upp efter ett tag kanske?
 
  • Släppt maskeringstejp längs kanten av en vägg där man ser blå och vit färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Maskeringstejp ska väl inte sitta fast länge?
Har ni anlitat en målare för att sätta tejp?
Normalt sätter man maskeringstejp, målar och sedan tar man bort tejpen.
 
  • Gilla
C.Lundin
  • Laddar…
Precis. Här har han målat ut på maskeringstejpen och sedan skurit tejpen. Sjukt konstigt!
 
  • Haha
Peter2400
  • Laddar…
Marcus Ludvigsson Marcus Ludvigsson skrev:
Precis. Här har han målat ut på maskeringstejpen och sedan skurit tejpen. Sjukt konstigt!
Nä, så kan man givetvis inte göra, då får han komma och göra om.
 
Vissa målare gör sådär, tyvärr!
Man tejpar och sen skär man raka kanter med tapetkniven. Några mm av tejpen sitter då kvar.
Problemet är att det lossnar efter ett tag, oavsett vilken tejp man använder.
Själv så gör jag inte så, just för att det lossnar.
Prata med målaren, så där ska det inte se ut!
 
För att få knivskarp kant målar man först tejpen med den intillliggande nyansen, därefter den nyans man ska ha. Då får man en perfekt kant
 
  • Gilla
kest och 2 till
  • Laddar…
F Freddy_kruger skrev:
Vissa målare gör sådär, tyvärr!
Man tejpar och sen skär man raka kanter med tapetkniven. Några mm av tejpen sitter då kvar.
Problemet är att det lossnar efter ett tag, oavsett vilken tejp man använder.
Själv så gör jag inte så, just för att det lossnar.
Prata med målaren, så där ska det inte se ut!
Gammal tråd, men först tejpar man lite förslå gr ut på listen, sen fogar man o sen målar. När det är torrt renskär man med en tapetkniv innanför tejpen( svårt o förklara) . När man drar bort tejpen följer även överflödig fog med o kvar blir en rak fin kant som består av färg och fog. Ingen tejp som lossnar i efterhand
 
I Interista88 skrev:
Gammal tråd, men först tejpar man lite förslå gr ut på listen, sen fogar man o sen målar. När det är torrt renskär man med en tapetkniv innanför tejpen( svårt o förklara) . När man drar bort tejpen följer även överflödig fog med o kvar blir en rak fin kant som består av färg och fog. Ingen tejp som lossnar i efterhand
Många skär isåfall för långt ut på tejpen, kanske inte va meningen, men det förekommer lossande maskeringstejp...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.