Visst blir det mörkare i rummen på bottenvåningen om balkongen blir djupare, men om ni vill sitta på balkongen - inte bara stå och titta på utsikten - så bör den vara minst 1,8 m djup, och 2 m är ännu bättre. Vi bor i lägenhet; vår förra balkong var knappt 1,4 och den nya är 2 m djup. Det gör stor skillnad i vilka möbler man kan ha på balkongen.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Kommer du använda balkongen då? Gå genom barnens rum för att komma dit? Hur gamla är dom?
Min erfarenhet är att har man inte balkongen utanför kök eller vardagsrum så används den inte.
 
  • Gilla
missk79
  • Laddar…
Haha, ja det är ju det... kommer den att användas? Ja av barnen kanske? Men visst, det blir inte jättepoppis att släntra genom deras rum... snar tär de tonåringar. Vår balkong vid sårt sovrum används typ aldrig, ibland svalkar vi oss efter basu där. Eller vädrar täcken nån enstaka gång. Men det var därför jag tänkte på trappa upp utifrån.

Ett annat alternativ är att bygga om väggar inne så att utgången kan omma från ett allrum och inte barnens rum, men vete tusan om vi orkar med ett sånt projekt.

Är osäker på om det blir snyggt mot fasaden också.. ska tänka på det där med skuggan, lite vill man ju gärna ha men inte för mycket
 
Och havsutsikten var särskilt den här årstiden? Ja nu är man ju sugen på att sitta på en balkong....
 
  • Gilla
missk79
  • Laddar…
Ja jisses, jag hör ju hur dumt det låter... hade större fönster varit bättre? Eller så får det vara. Tack för ärligheten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.