Tänkte skapa en tråd där kriget om anslutningar, var, hur och varför kan fortsätta istället för att blandas i specifika trådar.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Mats-S
A Andy78 skrev:
Tänkte skapa en tråd där kriget om anslutningar, var, hur och varför kan fortsätta istället för att blandas i specifika trådar.
Det här är ett HETT ämne, känslorna brukar svalla ordentligt när alla deltagare i tråden förespråkar sina egna lösningar ända in i döden :)
Jag kör 4G router på sommarstället, funkar kanonbra, 3 vuxna tokstreamar olika streamer med full HD utan minsta problem.
Hemma är jag tyvärr förvisad till fiber pga mitt beroende av SimRacing som kräver minimal latency, annars blir det ett jävla liv på motståndarna när min bil hoppar och flyger överallt :cool:
 
F*ck allt! Fax är det bästa som finns!
 
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
Vad har jag missat?
bredbandskrig?
vilket operatör som är bäst?
jag slår ett slag för Bahnhof (y)
 
  • Gilla
Degerlunden
  • Laddar…
Såg att Halebop (Teliabolag) slutat med mobilt bredband och istället erbjuder bredband via fiber!
 
A AndersS skrev:
Såg att Halebop (Teliabolag) slutat med mobilt bredband och istället erbjuder bredband via fiber!
Japp, fick samtal i oktober från dom, dom ville erbjuda mig 100/100 för 329kr/mån, hade boxer innan och betalar 399kr + faktura 45kr. Godkände erbjudandet och signade med bankid för att ge dom fullmakt att säga upp mitt abonnemang hos boxer.

1.5mån senare ringer dom från halebop och säger att dom inte fått bekräftelse från boxer och att jag skall säga upp det själv.

Ringer boxer och säger upp de, och hon vill matcha erbjudandet och undrar hur det är, säger att jag fått 250mbit för 329kr/mån och hon vill ge mig samma som dom. Vilket jag tackar nej till då jag inte vet vad för vxavtal jag ingått med halebop, då erbjuder hon mig 250mbit/s för 199kr/mån jag frågar om de e ett stående erbjudande(ifall jag inte kommer ur dealen med halebop) vilket det är.

Kontaktar halebop och säger att jag vill ångra avtalet, dom vill då matcha med boxer, och sänker sig till 179kr/mån.

Jag blev en aning förvånad över hur lätt de var att ställa dom mot varandra, men kunde konstatera att det går!
Får se om bytet går smärtfritt den 1/1 eller om man sitter utan nät över ledigheten
 
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Såg att Halebop (Teliabolag) slutat med mobilt bredband och istället erbjuder bredband via fiber!
Telia har köpt RIKS och lagt det under Halebop.
RIKS höll bara på med fiberuppkoppling (via svartfiber i vårt fall)

Protte
 
galento
Vi har adsl bredband :thinking: från telenor men det räcker gott och väl
till för våra behov :D
 
galento galento skrev:
Vi har adsl bredband :thinking: från telenor men det räcker gott och väl
till för våra behov :D
Vi har också ADSL, fast med Tele2.
Vad man får för tider beror till stor del på hur långt man har till telestationen.
Vi får knappt 6/1 vilket är lite i sämsta laget.
Skärmdump som visar ADSL-hastigheten 5,97/0,88 Mbit/s med datum och tid.
Men flyttar snart till bostad med indragen fiber :)
Det blir 100/10 Mbit/s till lägre pris (122 kr/mån i tre månader, därefter 245),
i stället för ADSL som kostar 350 kr/månad.
 
xDSL är död teknik, avvecklas, så om några år är det borta. Men kan man mjölka lite till...
 
galento
A AndersS skrev:
xDSL är död teknik, avvecklas, så om några år är det borta. Men kan man mjölka lite till...
Ja vi får se hur länge det finns kvar , blev tillfrågade om fiber men att
betala 21,900 kr för detta gör vi inte så länge det vi har funkar bra.
Som tur är har vi bra mobiltäckning så det kan kanske vara ett alternativ
senare.
 
kashieda kashieda skrev:
IPoAC är det snabbaste som behövs, så det så.

[länk]
Det finns en viss sanning i den den. När jag började inom "datavärlden" räknade vi på tider för att överföra stora datamängder via "kopparnätet" och det blev oftast enklare/smidigare att skicka band med bud/transport.
Och magnetband är ingen svunnen tid, såg att man nu lycktas utveckla partikelteknik med lagringsvolym på över 500TB.
 
"Never underestimate the bandwidth of a UPS truck loaded with tape."

Jävligt dålig pingtid, bara :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Men "traceroute" borde fungera:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.