Hej!
Är det någon här som vet hur man editerar kartan i appen för en Roborock S5 max?

Vår robot målade upp en jättefin karta men kom av naturliga skäl inte åt toaletten (hög tröskel) och en del av vardagsrummet (trappa)

Jag skulle ändå vilja ha med dessa ytor på kartan för att, efter den dammsugit den stora delen, kunna flytta den in till toaletten och välja det rummet...

Tack för förhand!
 
  • Gilla
Johanover
  • Laddar…
Du får väl gå in i inställningar och stänga av Map saved mode.
Och sedan slå på den igen när du städar nästa gång.
 
Men den hittar ingen location om den inte startar från dockningen, och då kommer den inte upp för tröskeln?
Försöker jag putta på den lite så blir det ettor...
 
Välj "pin and go" och kör dammsugaren så den står framför tröskeln och har koll på sin position. Välj sedan remote control och försök köra över tröskeln medan du försiktigt puttar/lyfter/hjälper den över tröskeln så ska den mappa upp rummet själv. Lyft inte så mycket så att "cliff sensor" ger utslag och stannar den.

När den väl vet hur rummet ser ut så brukar den hitta sin position var man än ställer den.
 
Saery Saery skrev:
Välj "pin and go" och kör dammsugaren så den står framför tröskeln och har koll på sin position. Välj sedan remote control och försök köra över tröskeln medan du försiktigt puttar/lyfter/hjälper den över tröskeln så ska den mappa upp rummet själv. Lyft inte så mycket så att "cliff sensor" ger utslag och stannar den.
När den väl vet hur rummet ser ut så brukar den hitta sin position var man än ställer den.
Tack för svar!
Det får jag prova till toaletten, kan funka!
Men när jag kommer till trappan kommer jag få problem...
 
  • Inredning med ett julgran i ett vardagsrum med trägolv och trappa i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Bygg en ramp ;)

Du kan såklart prova att lyfta dit den och se om den kan lista ut vart den är, den är förvånansvärt duktig på det.
 
Funderar på rampen men det känns inte speciellt 2020 att behöva gå de omvägarna...
Man vill ju kunna lyfta dit den och välja att sen skall städa av zonen utan att putta upp den för en ramp...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.