I imka skrev:
Ska isolera några vindsgarderobsdörrar.
Kan motorrumsisolering fungera lika bra som annan isolering?
 
  • Öppen trädörr till ett litet förråd med föremål och kartonger inuti, träpanelväggar och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det drar nämligen väldigt från dörrarna in i rummen, speciellt vid blåst. (Det ät 2 rum med vardera 2 garderober)
 
Tätningslister för fönster borde fungera om de får plats. Draget går ju inte genom själva dörren som ser ut som masonit utan via springorna. Motorrumsisolering är väl ganska dyrt och mest avsett för ljudisolering?
En femcentimeters frigolitskiva på insidan av dörrarna borde hjälpa om de känns kalla mot rummet.
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Tätningslister för fönster borde fungera om de får plats. Draget går ju inte genom själva dörren som ser ut som masonit utan via springorna. Motorrumsisolering är väl ganska dyrt och mest avsett för ljudisolering?

imported_Benno imported_Benno skrev:
Tätningslister för fönster borde fungera om de får plats. Draget går ju inte genom själva dörren som ser ut som masonit utan via springorna. Motorrumsisolering är väl ganska dyrt och mest avsett för ljudisolering?
En femcentimeters frigolitskiva på insidan av dörrarna borde hjälpa om de känns kalla mot rummet.
En femcentimeters frigolitskiva på insidan av dörrarna borde hjälpa om de känns kalla mot rummet.
Jag har nämligen motorrumsisolering hemma. Så jag tänkte att det skulle fungera lika bra... Tack för tipsen iallafall.
 
I imka skrev:
Jag har nämligen motorrumsisolering hemma. Så jag tänkte att det skulle fungera lika bra... Tack för tipsen iallafall.
Ett problem är att möss tycker om frigolit:crysmile: som sitter på de två gamla dörrarna. De 2 nya har inte plats för tätningslister särskilt den ena som då inte går igen.
 
  • Träram och en dörrpanel möter en vägg med synlig frigolitisolering, potentiellt utsatt för möss.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja oftast är dörrarna inte gjorda med plats för tätningslister. I nödfall kan man tejpa springorna. Men det blir inte så snyggt och kan vara besvärligt att få bort. De gamla fönsterremsorna har blivit dyra. Annars löses klistret i såna upp lätt med vatten.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.