Gardena är lätta att få tag på, men dyra och ser rätt smäckiga ut.

Hunter och rainbird är kanske inte lika enkla att få tag på (Rinkaby rör har ett visst sortiment)
 
kikat på både Hunter och Rainbird men jag tycker inte dom verkar direkt billigare.
 
Kikade snabbt på Rinkaby, ca 50kr billigare med Hunter än liknande Gardena, per spridare.

Hunter går att köpa i storpack från utlandet och då kan man spara än mer vill jag minnas
 
  • Gilla
Stippe
  • Laddar…
ok. det får jag kolla. Tycker du sprinkler som skjuter 1 stråle eller dom som "dimmar" vatten är bäst? Vad funkar bäst? Har max 8m kastlängd men mest 4 meter. (konstig fråga kanske)
 
Nu börjar det bli snart dags och bygga bevattningen. Blir nog ca 8 Rainbird 3504 pc sam och pemslang 25mm, kopplade till Gardena 6 väg splitter (vet inte vad den heter egentligen) En sådan som skiftar själv mellan olika rör. Hittat Rainbird på nätet för ca 500 för 4 så 1000kr kr totalt, ca 120 meter pem. Någon som har några goda råd? Ja jag har nerspolat rör ca 5 meter med 800W pump ovanför (jula)
 
Nu är 10st Rain Bird 3504 pc köpta och en massa kopplingar blir 25mm pemslang (ca 100meter) fördelare och 4 solenoidventiler och syrning från Tuya. Ska bli kul och se om jag får ihop detta.
bygger 4 zoner.
 
  • Gilla
jakeru
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.