En mina smalare tapetvåder i hörnet av ett rum har dragit sig åt sidan när det torkat, så det syns en liten glipa. Min fråga är om någon vet om man kan "blöta upp" tapeten igen och dra den tillrätta nu eller är det bättre att låta det vara? Det är non-woven-tapet.
 
Tapeten kommer nog förstöras. Tror nog en ny våd är det bästa sättet.
Jag fick en liten glipa i en svart tapet. Löste det med barnens vattenlösliga tuschpennor. Målade i den vita springan, torkade försiktigt bort från tapeten med fuktigt papper. Min tapet var ganska blank i ytan så inget tusch fastnade på tapeten.
 
Tack för svaret! Syns inte så mycket, men jag ser det! Vill ju gärna att det ska vara perfekt!
 
Det är bara målaren som ser fadäserna............flytta in möbler och allt och gå vidare i livet. Snart nog kanske det ska tapetseras igen ändå. Jakten på perfektion är bara jobbigt..
 
S Stefan1972 skrev:
Det är bara målaren som ser fadäserna............flytta in möbler och allt och gå vidare i livet. Snart nog kanske det ska tapetseras igen ändå. Jakten på perfektion är bara jobbigt..
Ja, det är jobbigt! Men jag tänkte just detsamma! Ingen annan kommer att se det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.