engs engs skrev:
Som är tradition på byggahus, ett svar man inte efterfrågar... ;)
Har en popcorn-skål i silikon för micro, fyller med vanliga popcorn och i locket sitter en liten bytta med små hål botten för smör. Smöret smälter och blandas sen runt av poppningen - Rekommenderas.
Spännande!!
Vad heter den?
Har du en länk till var jag kan köpa skålen?
 
T tanaris skrev:
Vi har en micro utan snurrtallrik och poppar också i en silikonskål, blir helt perfekt varje gång. En sån här är det:

[länk]
Jag har sett denna förut i någon annan diskussionstråd men tvivlat pga en recension av de recensioner som fanns på Bagaren och Kocken (alla andra recensioner gav toppbetyg).
Så här skrev han:
"Den fungerar tyvärr olika beroende på hur din microugn är. Har provat 4 olika och fått 4 olika resultat, och i min egen (som är nästan ny) så blir hälften opoppade och resten en aning brända. I en micro av äldre modell blev det överslag så det blev heller inte färdigpoppat men de som blev klara var jättefina. Slutsatsen är att det beror helt på vilken micro du har om du ska få ett lyckat resultat och det vet man ju inte förrän man provat."


Men eftersom du är så nöjd med din skål så har jag faktiskt beställt en nu på morgonen.
Tack för tipset
:p
 
H
I Inge01 skrev:
Jag ska prova detta men jag har väääääldigt svårt att tro att resultatet skulle bli annorlunda pga en tallrik. Men tack för tipset.
Eller så köper man popcorn som man kan poppa i en kastrull, blir dessutom mycket godare.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
engs
MultiMan
Kvalitetsugnar har inga problem med popcorn, roterande tallrik eller inte. Gick själv från en dyr Panasonic med roterande tallrik till en Whirlpool för under halva priset utan tallrik. Samma resultat. Inget bränt, möjligen 10% opoppat i sämsta fall. Högsta effekt (800W), 3 - 3,30 lite beroende på temperatur i huset och sort man poppar.

Men normalt sett poppar jag i en 5L hög och tjock gryta med 1/4 olivolja + 3/4 raps. Nyttigare, bättre. För 20 år sedan var mikropopcorn rena döden pga alla transfetter. De är förbjudna och borttagna nu tack och lov.
 
Jag kan bara repetera tipset om att ha påsen på en tallrik i micron (typ en ganska liten tallrik, assiett. Tidigare i föräldrahemmet byttes det till en micro som inte klarade att poppa alls... Jag var så frustrerad och sur men fick från någonstans tips om en tallrik. Det funkade riktigt bra och från att ha fått 50% opoppat så fungerade det i princip som det ska göra. Värt att testa :)
 
  • Gilla
EmilÖrn
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Kul ämne förövrigt ;)
:cool: Det bara poppade upp. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Luddeh och 2 till
  • Laddar…
5
Tror inte jag har misslyckats med popcorn i nån micro jag har haft, iaf inte efter första poppningen.
Har både ägt micros med och utan roterande fat.
De är ju små individer, alla med unika små egenskaper.
Man måste lära känna sin mikro, sätta sig ner en stund, prata med den. Lyssna på dess pip eller pling, tvätta den och se till att den mår bra :love::cool:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Eller så köper man popcorn som man kan poppa i en kastrull, blir dessutom mycket godare.
Tack för förslaget men jag skrev ju i mitt förtydligande när jag skapade tråden:
Förtydligande:
-Jag vill inte göra popcornen på spisen.
-Jag vill inte köpa någon annan apparat.
-Jag vill använda micron när jag ska göra popcornen.


Men tack ändå för att du tog dig tid att svara.
:cool:
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
T
I Inge01 skrev:
Tack för förslaget men jag skrev ju i mitt förtydligande när jag skapade tråden:
Förtydligande:
-Jag vill inte göra popcornen på spisen.
-Jag vill inte köpa någon annan apparat.
-Jag vill använda micron när jag ska göra popcornen.


Men tack ändå för att du tog dig tid att svara.
:cool:
Jag tycker silikonpopocornen i micro blir helt fantastiska jämfört med vanliga micropopcorn, spispopcorn och en popocorn från en helt värdelös varmluftsapparat vi har. Vi kör helt vanliga "spispopocorn" i den, men är man popocornnörd finns det speciella lyxpopocorn att köpa.

Men som flera skrivit är det säkert olika med olika microsar, vi har en Siemens.
 
H Hajjen skrev:
Jag kan bara repetera tipset om att ha påsen på en tallrik i micron (typ en ganska liten tallrik, assiett. Tidigare i föräldrahemmet byttes det till en micro som inte klarade att poppa alls... Jag var så frustrerad och sur men fick från någonstans tips om en tallrik. Det funkade riktigt bra och från att ha fått 50% opoppat så fungerade det i princip som det ska göra. Värt att testa :)
Japp, jag ska testa så fort jag inhandlat en micro-popcorns-påse på ICA.
 
I Inge01 skrev:
Japp, jag ska testa så fort jag inhandlat en micro-popcorns-påse på ICA.
Eller så köper du en påse färdigpoppade popcorn ;)
 
Jag poppar en påse popcorn och följer tråden med intresse.
 
galento
Vi använder en micro utan roterande tallrik och bara
lägger in påsen och startar , funkar bra varje gång (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.