Hej!

Jag bor i ett relativt nyproducerat radhus (2017) och från garantibesiktningen finns en punkt angående en sprucken bänkskiva som enligt protokollet ska åtgärdas av entreprenad.
Företaget i fråga hävdar dock att de ej kommer att åtgärda detta. Hur ska jag ta detta vidare?
 
Hur motiverar de sitt beslut? Hänvisar de att någon annan är ansvarig, att besiktningen är fel på något sätt eller har de bara ingen lust?
 
De motiverar det genom att hävda att bänkskivan ej är skött enligt skötselråden. Enligt mig så är den skött efter skötselråden som kom med skivan.
 
Det känns märkligt om ni haft en besiktningsman, som ska vara oberoende, och entreprenören vägrar åtgärda de anmärkningar som finns. Högst oseriöst är det. Men vägrar de åtgärda så kommer ni i värsta fall tvingas tvista om det i domstol. Är det ni som är motparten eller finns det tex en brf med i bilden?
 
Tack för svar!

Jag tror att de är medvetna om att agerandet är högst oseriöst. Det lutar åt att vi får ta det vidare med kravbrev osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.