Vi har kämpat med att ta fram vår tegelvägg. Men blev lite besvikna, då det visade sig att teglet är väldigt orange. Ngn som har tips hur man kan få den mörkare? Vi vill inte måla, känns lite synd. Och i vilken ordning gör man vad? Foga.....?
 
Klinkerolja
 
Tack! Men på vilket sätt gör klinkerolja att det blir mörkare? Blir det glansigt efter användning av det?
 
Det är olja :rofl: fick tips från färg/kakelhandel efter att vi eftersökt dammbindare till murstocken! Eftersom vi inte ville ha glansigt utseende så föll lack bort.. knackade ner putsen, fräste ur fogarna, fogade om allt, "putsade" alla stenarna och slutfinish klinkeroljan 2 omgångar. Resultatet blev bättre än jag väntat mig!(y)
Det blir matt yta!
 
Redigerat:
Låter ju jättebra:DVi vill också ha en matt yta. Har du ngn bild du vill dela med dig. För vi hoppas på att få vårt betydligt mindre orange än vad den är nu:D Ett rumsrenoveringsprojekt som visar en exponerad orangeröd tegelvägg, en delvis tapetserad vägg och byggutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hade ingen bättre bild i mob, men här ser du skillnaden, tog kort när jag höll på för o se resultat. Och det är bara första lagret, blir lite mörkare andra lagret! Sen hade jag blandat ljus och lite mörkare tegel.. gör detta först för de skitar ner rätt bra :p

Renovering av tegelvägg, första lagret på vänstra sidan, orenoverat till höger, byggstege framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Orrigen
  • Laddar…
Tack snälla för all hjälp:DBlev verkligen skillnad. Precis så vill vi att det ska se ut:D
 
  • Gilla
Ericplumber
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.