Hej,
Jag vill bygga uterum och nu har jag börjat titta på olika ställen att hitta ett bra uterum till rätt pris och bra kvalité!
Min fråga är:
Om det någon på efterhand har blivit missnöjd eller nöjd av det ni har köpt när det gäller så klart den viktiga delarna så som dörrar och fönster ?
Jag tittade på skånska byggvaror, bygghemma och villabgarden men det är inte lätt att veta vilken som har bättre kvalité när det gäller funktionen och måtståndet mot väder förhållanden.

Mvh
Khodr
 
Willab är kanon. Skånska är sopor i jämförelse.
 
  • Gilla
Klantskalle och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Willab är kanon. Skånska är sopor i jämförelse.
Vad baserar du det på? Vi tittar på uterum just nu, nämligen.
 
Jag tittade bara på skjutdörrar och valde Willab. Då jag inte hade något krav att använda dem på höst/vinter. Willab upplevde jag var bättre i konstruktion och rejälare byggda än Skanskas billigaste dörrar.

Jag åkte till ett företag som hade visning på de olika modellerna och beslutade mig efter det. Men det var för tre år sedan och saker kan ha ändrats.
 
  • Gilla
Klantskalle och 1 till
  • Laddar…
optimum
S slurppe99 skrev:
Jag tittade bara på skjutdörrar och valde Willab. Då jag inte hade något krav att använda dem på höst/vinter. Willab upplevde jag var bättre i konstruktion och rejälare byggda än Skanskas billigaste dörrar.

Jag åkte till ett företag som hade visning på de olika modellerna och beslutade mig efter det. Men det var för tre år sedan och saker kan ha ändrats.
Jag har byggt uterum med fabrikat Willab Garden. Ett WG40, enkelglas men med energiglas.
Allt fungerade jätterbra. Snyggt och fint och mycket nöjd.
Jämför man de olika modellerna så tycker jag Willab Garden kommer högt upp i förhållande till pris mm.

Men det som är ännu bättre är deras reklamationshantering.
I somras upptäckte vi att ett av glaspartierna glidit isär lite i en skarv.
Kontaktade Willab Garden via reklamtionssidan. Bifogade lie foton.
Fick snabbt kvittens på ärendet och nästa dag ringde en person till oss från Willab Garden.
Han ville få lite mer uppgifter.
Jag fick frågan om vi kunde tänkas ordna felet själva om de skickade reservdelar. Det var en skruv som gått av.
Jag svarade ok
Fick sedan tydliga instruktioner via mail, reservdelar plus lite ersättning för att jag fixade själv.

Jag blev fantastiskt bra bemött och nog aldrig så fint som de gjorde det.

Du vet säkert att en nöjd kund sprider det vidare och en missnöjd ännu mera.
Jag är nöjd och skulle jag bygga nytt uterum så skulle det givetvis bli ett WG igen.
Älskar vårt uterum.
 
  • Gilla
Klantskalle och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.