janwide
Allt som oftast när man köper verktyg. Nu senast en tumstock. Så har de klistrat prislappar, etiketter eller annat så att det krånglar till användningen. Det finns dekaler med lättavtagbart klister men det verkar man inte vilja använda. Världsligt men irriterande! Håller ni med eller är jag bara en surgubbe?
Tumstock med prislapp klistrad över mätmarkeringarna, vilket försvårar användningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
janwide
Men, va i h-ete :devilish:
Trälinjal med skadad och otydlig mätgradering mellan 11 och 16 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Arg
Cider och 1 till
  • Laddar…
Jag har också råkat ut för samma sak....

Många etiketter har ett klister som löses upp med matolja.
 
janwide
Så. Efter lite t-röd är det mesta av etiketten och en del av texten borta! Tumstock med delvis borttagna siffror och text, visar 12 till 19 tum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Tule54
  • Laddar…
Har du kollat längden på Kines ”tumstocken” utan tum?
 
  • Gilla
Miljardprogram
  • Laddar…
Jag köpte en gång en cd/radio som hade en stor klisterlapp som helt täckte ett av högtalargallren. Skitjobbigt att få bort, fan vad arg jag var...

Portabel CD/radio med klisterlapp över högtalargallret på ena sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Köp riktig Hultafors-mätstock istället!
 
  • Gilla
Pehu1004 och 2 till
  • Laddar…
janwide
L Leif i Skåne skrev:
Har du kollat längden på Kines ”tumstocken” utan tum?
Det är en annan tråd Trump skulle kalla den kinavirustumstock :rofl:
 
janwide janwide skrev:
Världsligt men irriterande! Håller ni med eller är jag bara en surgubbe?
Vi är nog surgubbar båda två för jag håller helt med. Ett d-a förbannat oskick helt enkelt! :mad::devilish::sick:
 
  • Gilla
Cider
  • Laddar…
Eller kemiskt den bensin
 
Vad menar ni? :rolleyes:
f7WmzjFGM8PGXAfGEI6S66Qhg9ywbAbPgVFpPrxFuO7rduUZBJ5Tvs0cwzTpKTP8Id9Rqx7-1cMdcLhi8itRKozdcGlfcKNgK6lVi6dz0zlxBHIHOTQiBxpHsRYNSQR3gsxRKP9xj7ldA2BHVjt6oB-uDx5MRR897k2O0xNwQPF_eWuhNq_bQJRghI-qKAwtXH7_fhuHkTUXKKpUf2WZpv7z8YzbGLC9s1zSea9shkk4hOUHCax4DyBsNeADvj1e3bivVKdq63sXkThwPi-_gq7bHO9jPHcrb-iqsmf1SiAwI9LK56f5GZHxEWIY__Ae9wMiEPVrLgnBodQEko7lwramuRW_b5B119MQqQOSp_2t3yv6XCHBxP8dMOgkquQALXP8FvItiemzwA8q7NA4kHIYtb6VgErjmQ356xMdtRH4WAB74gFsfcjhlE1cgv2mV1Ws3EB_4IDurlW4pf2ohLDldIMThbgKS3K3G5RPjfi1D-wmvwlrNgHUJX0UI2V_vv1nIUGoLEtIKWxF3W8QrFONl_WgSJUUxVVAvhbcBpzO8bkSDjW0LhlWWqx6trlVsEDMrbChk_yKeVTwdKiJViMvzSz-bAxvjCPa8JZJ5MAqzVERhIRX7QoatN5XPi_0jKq50ExI3E3UgnR5JV4wdM2ZSnXgdBmZJ6AryJYpkdk7uWo6XuLoZncm3fHKQw=w727-h969-no
 
  • Gilla
tippz
  • Laddar…
A
Nu har jag ingen bild, men vi köpte ny Bosch-torktumlare, den hade ett stort klistermärke över hela luckan, som naturligtvis inte gick att få bort enkelt... Totalt vansinne.
 
Och idioten på Traryds fönsterfabrik som envisas med en etikett i karmen....
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Känner igen mig. Ibland undrar man om den som sätter dit etiketten vet vad saken har för användningsområde. T ex Biltemas spackelspadar där man satt (oborttagbara) etiketten längst ner vid kanten på stålet :(
.
Men det finns lyckosamma undantag. Köpte delar till hängrännor från Wijo. Dom hade satt alla etiketter på ställen som hamnade mer eller mindre osynligt efter montering. T ex den bit som skjuts in i en muff.
 
Redigerat:
  • Gilla
J Vos
  • Laddar…
Burk av CRC Label Off Super rengöringsmedel på ett bord framför en datorskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fungerar på mycket, men inte allt
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.