Diskbänken kommer från decosteel och köpt från köksplaneringen i varberg :)
 
Hojte Hojte skrev:
Tackar :)
Jag tror det ska bli bra med bänkytan, även om jag personligen kanske velat haft upphöjt tvättmaskin men fick inte till det på ett bra sätt utan det fick bli på detta sättet, blev bra ändå :) blir nog en stång eller något snöre uppe vid taket så vi kan hänga upp galgar på
Jag tycker att det ser väldigt fint ut. Bra att kunna använda ytan ovanför maskinerna till arbetsbänk. Perfekt när man tex behandlar fläckar eller liknande. (y)

I huset jag bor i har vi en duschstång med galgar i taket som vi hänger skjortor på i tvättstugan. Det är väldigt bra.
 
Bilder på skafferiet
Tomt skafferi med vit vägg och trägolv, 170 cm långt och 130 cm brett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt utrymme avsett för skafferi på 170cm x 130cm i ett hörn av ett rum med trägolv och vita väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är 170cm långt och 130cm brett
 
  • Gilla
Ferrero och 1 till
  • Laddar…
Har du hoppat över golvvärmen i skafferiet?

//AA
 
S saiter skrev:
Har du hoppat över golvvärmen i skafferiet?

//AA
Japp, så där är svalt nu
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Supersnyggt!!!
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
Jättefint!
Jag ser att du gör mycket själv, men hur ser prisbilden ut för huset i jämförelse med andra?

Varför har ni valt att ha plastmatta i badrum?
 
D Danne12345 skrev:
Jättefint!
Jag ser att du gör mycket själv, men hur ser prisbilden ut för huset i jämförelse med andra?

Varför har ni valt att ha plastmatta i badrum?
Tack :)
Svårt att jämföra rakt av iom där vi har sparat in på att betala arbetskostnad har vi valt vissa dyrare tillval och på markarbeten då vi hade inte riktigt koll på vad det kunde kosta att fylla upp så som vi gjorde, även om vi fick mycket material gratis.

Vi har valt Plastmatta för att det är funktionellt och enkelt att städa, både jag och min fru hatar att rengöra fogar på kakel och klinker, dock så valde vi ju kakel i köket bara pga att estetik. ;) men där hamnar ju inte så mycket svåra grejer
 
  • Gilla
NyaTorpane och 1 till
  • Laddar…
Efter några veckor till att bo in sig så börjar det hända saker, den 22 december blir vi nämligen 3 i familjen :Dså jag har bestämt att ta ledigt från jobbet nu innan och isolera mig.


Så då har jag satt som mål att vi ska kunna köra in bilarna i garaget innan dess.

Ursäkta röran jag håller på att bygga :crysmile:
Vi börjar med att sätta upp mellanväggen mellan garage och förråd/verkstad
Rörig garageverkstad under uppbyggnad med cyklar, byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage under konstruktion med mellanvägg och träpanel, rörig inredning och en julgran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage under renovering med nyuppsatt mellanvägg av spånskivor och verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen så börjar jag sätta upp träpanelen på spånskiva, för det är ju så tråkigt med spånskiva på väggen ;)
Inredning av garage där en vägg kläs med träpanel, nära ett fönster och öppen port, med en stege och verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Julgranen fick komma in idag med :love: Dekorerad julgran med röda kulor och ljusslingor i inomhusmiljö, synlig genom öppningen mellan rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 5 till
  • Laddar…
Ser ut som i vårat garage ungefär, men nu börjar det bli lite ordning. Man ser golvet på ett par ställen :crysmile:
 
  • Gilla
Hojte och 1 till
  • Laddar…
L Låset skrev:
Ser ut som i vårat garage ungefär, men nu börjar det bli lite ordning. Man ser golvet på ett par ställen :crysmile:
aj då! Fort i bilen mot Ullared, ”ser golv” så kan man ju inte ha det...!
 
E Erik Salhammar skrev:
aj då! Fort i bilen mot Ullared, ”ser golv” så kan man ju inte ha det...!
Sätter mig i bilen nu, skriver här när jag är framme!!
Skärmavbild av GPS-kartapplikation med ruttmarkering från Ullared, Sverige till nordlig destination.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Men för att gå tillbaka till tråden.
Hur stort är garaget? Kanske finns nån ritning någonstans i tråden som jag inte sett :)
 
  • Haha
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
L Låset skrev:
Sätter mig i bilen nu, skriver här när jag är framme!!
[bild]


Men för att gå tillbaka till tråden.
Hur stort är garaget? Kanske finns nån ritning någonstans i tråden som jag inte sett :)
Lite långt att åka för att man ser lite golv :crysmile:
Garage delen är 50 m2 och förrådsdelen är 27 m2
Interiör av en garageverkstad under renovering med träpaneler på väggarna och en samling byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna panelen fick jag för en billig peng hos lokala bygghandeln som skulle rensa lite, har legat ute under tak så det är därför vissa bitar är gråa och smutsiga
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Åsa Lund
Läckert med panel inomhus!
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
Idag fick vi in bilarna :D kul att få se golvet för första gången sen vi fick garaget
Renoverat garage med två vita bilar parkerade, panelväggar, och LED-belysning i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nyrenoverat garage med två vita bilar och panelade väggar, och takbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mycket skit har flyttats över att till förrådet :rofl: som även det har fått panel på 3 väggar, den fjärde ska få köksinredning någon dag Nylagd garagegolv och träpanel på väggar med diverse föremål och verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.