D duell skrev:
Jag satte en slang mellan utlopp och inlopp.
Rensade all elektronik och drog matning direkt till pumpen och till värmeelementet via en termostat köpt hos Kjell.com. =)
Tjena!

Håller på med något liknande jag med!

Men tänkte direkt koppla värmaren och pumpen till ett tidur ifrån en gammal micro!

Kommer det att funka eller Kommer värmaren att brinna upp/gå sönder om man inte har en termostat?

Jag skulle vilja få igång pumpen till tömnings slangen, någon som har provat om det funkar att koppla in?
 
Uppdatering!

Har kopplat in både värmare, pump och tömningspumpen på varsin brytare och har haft igång den nu i ca 1.5h!

Tömningspumpen har jag använt i några sekunder då det gick fort att tömma maskinen på vatten, tänkte jag skulle hälla i rent vatten och köra runt en stund i ca 10min och tappa ut det med då jag får maskinen ren igen! (Inbillar mig att maskinen kanske håller lite längre då!).

Men nu när jag har fått igång den och verkar funka (bara provat på lätt skitiga gjutjärns delar) så vill jag ha nått bra medel som tar bort skit och så på aluminium, största som jag kan få in i maskin är ett topplock ifrån en Volvo (b230)!

Någon som har tips vad jag kan använda?
Sambon å jag va förbi dollarstore för hon skulle ha nå grejer till julafton...
Iaf så stannade jag upp och såg att dem har MAC:s serien på hyllan, så jag köpte på mig följande som jag tänkte kunde funka:
Prick bort.
Flug bort.
Kallavfettning.

Men tydligen ska man ha lite koll på ph värdet, va ska jag ha om jag hittar något bra?
 
A
Mac A25
 
electroluxaren skrev:
Mac A25
Vill helst inte beställa hem medel, ska forska lite vad man kan få tag i närmaste affär är min tanke!

Provade MAC129 (flugbort) idag men det vart för skummigt så vingarna stannade bara, sen vart det inte rent så den fick 0 resultat!
 
Jag byggde om min bänkmaskin med strömbrytare för värme, pump och tömning och det funkade fint tills jag glömde värmaren på när jag bara skulle göra en snabb grej...
Så mitt tips är temostat eller timer på värmen!
Sen köpa ett riktigt tvättmedel för industritvätt av aluminium, funkar kanon och skummar inte, tror mitt heter A25 men det är inte Mac..
 
K Kontoristen7 skrev:
Jag byggde om min bänkmaskin med strömbrytare för värme, pump och tömning och det funkade fint tills jag glömde värmaren på när jag bara skulle göra en snabb grej...
Så mitt tips är temostat eller timer på värmen!
Sen köpa ett riktigt tvättmedel för industritvätt av aluminium, funkar kanon och skummar inte, tror mitt heter A25 men det är inte Mac..
Skulle du kunna ta reda på mera vad den heter?
 
Byggde en egen kompaktvariant av detta i en gammal spackelhink, saknar dock värme.
En pump från Ali express och lite kopparrör. En luftfiltertvätt!
Ansluter mig till skaran som förordar Mac A25, kör det i ultraljudstvätten också.
 
  • DIY luftfiltertvätt med kopparrör och pump i en spackelhink.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.