Det kommer ju inte gå att skriva ut via cloud print efter 1jan 2021, vad finns det för liknande lösningar?
 
nino nino skrev:
Det kommer ju inte gå att skriva ut via cloud print efter 1jan 2021, vad finns det för liknande lösningar?
Jag har inte hittat någon liknande lösning utan det blir att installera skrivaren via CUPS igen på det gamla hederliga sättet. Synd, då cloud print var smidigt.
 
Fick det aldrig att funka nåt vidare över internet men jag hittade det för inte så längesen och har inte rotat i det...

Skulle vilja kunna skriva ut fakturor man får på mailen direkt var man än är, lätt att man missar dom annars har jag märkt...
 
nino nino skrev:
Skulle vilja kunna skriva ut fakturor man får på mailen direkt var man än är, lätt att man missar dom annars har jag märkt...
Nackdelen med att skriva ut på en skrivare "hemma" när man själv är "borta" är när något "hakar upp sig" och det ligger 500-sidor med postscript-kod "prydligt" utskrivna och väntar när man kommer hem, har jag hört...
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nackdelen med att skriva ut på en skrivare "hemma" när man själv är "borta" är när något "hakar upp sig" och det ligger 500-sidor med postscript-kod "prydligt" utskrivna och väntar när man kommer hem, har jag hört...
Man får inte ladda i så mycket papper då :D
 
A Andy78 skrev:
Kan detta vara ett alternativ?
[länk]
Inte just nu då det inte stödjer Android, sen verkade det som att man behöver en dator att installera på
 
Har det kommit nåt bra alternativ?
 
Unikt namn
Har inte alla skrivarleverantörer en egen cloud print? Eller läggs allt ned.

Annars känns väl efaktura som ett rimligt alternativ. Epost-faktura känns som nästan upplagt för påminnelseavgifter, om man inte råkar ha en helt egen mail adress för det.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Har inte alla skrivarleverantörer en egen cloud print? Eller läggs allt ned.

Annars känns väl efaktura som ett rimligt alternativ. Epost-faktura känns som nästan upplagt för påminnelseavgifter, om man inte råkar ha en helt egen mail adress för det.
Ja men vissa har ju inte efaktura och även om man har egen epost så ska det ju skrivas ut...
 
Unikt namn
Vad har du för skrivare då?
Hp verkar ju fortfarande erbjuda tjänster för mobil utskrift: hp.com/go/mobileprinting
 
Samsung clx 3300
 
Unikt namn
Det verkar tyvärr som HP köpt upp Samsung och lagt ner deras cloudprinttjänst. Kan ju vara värt att prova HP appen ovan, men det är nog inte så stor chans att det funkar.

Som mycket annat med skrivare så verkar det ruttet. :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.