Tjena!

Lite rådfrågning om hur jag ska göra med belysningen i garaget!

Har just nu 8st enrörs armaturer som lyser upp som ett stearinljus i ett helt slott...

Dessa tar en massa plats på djupet, öppna motorhuven på fel ställe i garaget så tar motorhuven i lampan och jag får åka och köpa ny lampa....

Hittade dessa när jag sökte på google:
https://www.ledgrossisten.se/sv/led...-50-w-inkl-led-belysning-6000k-dagsljus-p-168

Är det någon som har handlat ifrån dessa och det har gått bra?

Någon som vet hur dessa lyser?
Jag tänkte köpa 9st.

Eller någon som kan rekommendera några andra som funkar?

Utanpåliggande dragning av kabel är det redan och tänker inte låta elektrikern dra om allt för att det ska försvinna kablarna, räcker att han får komma och koppla in dessa när dem sitter uppe!
 
saknar förskruvningar vad jag kunde se, är nog tänkt för koppling i dosa,
jag var också spekulant på dom.
 
Skånelängan Skånelängan skrev:
Jag kör med dessa i mitt garage och är mycket nöjd [länk]
Kollat på dessa förut, men tycker dem tar för mycket på höjden!

Finns det tunnare vill jag hellre ha det eftersom jag redan nu har dålig takhöjd i garaget.
 
Jag satte just upp en hel hög av Bauhaus modell https://www.bauhaus.se/lysrorsarmatur-led-1x30w-3000lm-ip65 och de lyser bra iaf såhär första veckan. Klar uppgradering med 4000K jämfört med de gamla trötta lysrör med gulnad plastkåpa som satt innan.

Jag ser en fördel i att ha fler armaturer om än lite svagare då man får mindre mörka skuggor och mindre risk att stå i vägen för lampan när man håller på med något. Dock lite mer jobb att sätta upp, och något högre kostnad.
 
T Teleportgubben skrev:
Tjena!

Lite rådfrågning om hur jag ska göra med belysningen i garaget!

Har just nu 8st enrörs armaturer som lyser upp som ett stearinljus i ett helt slott...

Dessa tar en massa plats på djupet, öppna motorhuven på fel ställe i garaget så tar motorhuven i lampan och jag får åka och köpa ny lampa....

Hittade dessa när jag sökte på google:
[länk]

Är det någon som har handlat ifrån dessa och det har gått bra?

Någon som vet hur dessa lyser?
Jag tänkte köpa 9st.

Eller någon som kan rekommendera några andra som funkar?

Utanpåliggande dragning av kabel är det redan och tänker inte låta elektrikern dra om allt för att det ska försvinna kablarna, räcker att han får komma och koppla in dessa när dem sitter uppe!
Ljuset är bra i dem och dom ska kopplas i dosa.
 
H Holmspel skrev:
Ljuset är bra i dem och dom ska kopplas i dosa.
När ni pratar om att dem ska kopplas i dosa menar ni som det är på bilden?

Det har jag redan nu så jag behöver då bara byta ut dem gamla och be elektrikern koppla in dem nya armaturerna? Elinstallation i dosa med öppen orange kopplingsbox, kablar och industriell armatur monterad på betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Urusel kvalitét på LED-grossistens armaturer, monterade dessa en gång aldrig mer.
2 av 6 armaturer trasiga efter 1 år, svåra att koppla in om inte dosan (infälld) är precis på rätt ställe då den medföljande föranslutna sladden är sjukt kort.
Inget fel på själva ljuset dock.
Men rekommenderas ej!
 
M masterjohn skrev:
Jag har nyligen satt in: [länk] och är väldigt nöjd. Lyser som skjutton. Jag har 9 st i ett 45 kvm garage. Det är som i en obduktionssal.
Står bara läng och bredd i beskrivningen, hur höga/djupa är dessa?
Eller hur mycket bygger den ner ifrån taket monterad?
 
T Teleportgubben skrev:
Står bara läng och bredd i beskrivningen, hur höga/djupa är dessa?
Eller hur mycket bygger den ner ifrån taket monterad?
All info finns under specifikationer längre ner på sidan. Finns även i varmare temp, 3000K om du vill ha det
 
T Teleportgubben skrev:
Står bara läng och bredd i beskrivningen, hur höga/djupa är dessa?
Eller hur mycket bygger den ner ifrån taket monterad?
Måste ju vara väldigt lite eftersom förpackningen bara är 4.5 cm hög.
 
5000:- för 9st!

Är ett alternativ men vill leta vidare om det kanske finns nå billigare alternativ!
 
Tomture61
Har 8 st från Jula , garaget är 35 kvm , vita väggar / tak , lyser så man nästan måste använda solglasögon (y)

Har monterat mina 30 cm från väggar i taket .
Går nog att montera i 45 gr vinkel mellan tak / vägg också , om det är tajt om utrymmet .
 
Redigerat:
Det tråkiga med LED-lysrörsarmaturer att i många kan du inte byta lampor i utan behöver byta hela armaturen. Det kan ju se lite tråkigt ut om man efter några år behöver byta en armatur för att den gått sönder och då kanske det inte finns likadana att få tag i. Visserligen är ju detta i ett garage så det kanske inte spelar så stor roll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.