Hej

Bor idag i en hyresrätt och har lite problem med torkningen av kläder. Eller egentligen fungerar det väl ok men jag vill ha något som inte står på golvet så robotdammsugaren får fri lejd. Jag tänker bo länge i hyresrätten så även om jag nog inte får göra hål i fogen till kaklet så är jag nog busig och gör det ändå. Det går ju att få rätt bra när man återställer genom att dra in silikon och sedan foga över igen så kommer inte de flesta att se det.

Men nu till problemet. På bilden nedan ser ni hur det ser ut och med mått. Jag hade gärna fått lite inspiration från er med bilder på hur det blir. Hittar inte mycket på nätet med torkställ tak eller vägg. Hur tycker ni jag ska göra?

Här finns några olika varianter: https://ericsindustrier.se/produkt-kategori/torkstallningar/

En av de vägghängda torkställningarna står det att det går att montera med Casco superfix lim så man slipper göra hål. Men rent spontant så känns det som att det kommer bli mer åverkan när jag tar bort limmet efter 10 år än med några små skruvhål i kakelfogen.

Något som talar emot takhängd är dels att jag tycker den ser rätt ful ut och dels att jag då får rätt lite torkyta. Har jag vägghängd tänker jag mig 2 st på höjden. Givetvis måste de gå att fälla upp när de inte används.
 
  • Badrum med vita kakelväggar, golvstående torkställning och röda måttmarkeringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vid två separata tillfällen har jag fått takhängda torkställningar i huvudet. Ingen av dessa hade vi monterat själva utan tidigare ägare hade satt upp dem. Så jag ogillar dem starkt.
 
Den här är bra, från Elfa.
 
  • Väggmonterad Elfa torkställning med kläder och handdukar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.