L LolloC skrev:
Jättefint!! Precis ett sånt jag önskar mig.
Har inga erfarenheter av bygge själv utan behöver proffshjälp. Är det tryckimpregnerat virke du använt, och hur har du löst förankringen i golvet?
//Lollo
Hej och tackar! :)
Jag använde inte tryckimpregnerat för att jag hade vanliga 45x95 reglar låg som jag limmade ihop och målade med fönsterfärg. Nu står ställningen under en pressenning i väntan på våren.
Dock går det att använda 90x90 impregnerade stolp om du inte vill krångla! (Om de ska va utomhus).

Förankring behöver knappt göras då ställningen är rätt stabil i sig, men kan glida lite när man går emot och ska lägga från sig stången. Så för att inte repa sönder trallen satte jag en byggvinkel på insidan på var sida som jag skruvade ner i regeln under trallen.

När jag kör tunga marklyft har jag tillverkat plattor med skummgummi under som tar upp värsta stötarna.

I vår kommer jag nog göra lite förbättringar :)

lycka till!

mvh
Johannes
 
Tack för svar..Jag följer och hoppas på ett eget gym till sommaren..Fota gärna dina ev förändringar om du bygger till, snyggt jobbat
 
Fick aldrig in den stora buren nånstans, så jag byggde ett mindre rack till vår korridor inomhus. Återstår lite småfix och nån form av ordning för vikterna. Kan lägga upp lite mer bilder på det om det är av intresse.
Är det någon som kör hårt hemma nu i karantäntider? :)
 
  • Hemmagym med squat rack, träningsbänk och vikter i en inomhuskorridor med vit tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmagym med squat rack och viktskivor i en korridor med vit tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Onizuka och 4 till
  • Laddar…
Ser fint ut! Går i tankarna på att bygga en, fast med fyra stolpar. Så att man kan ha safety bars också.

Vad använder du som chinsstång? Ser ut att vara solid.
 
O Onizuka skrev:
Ser fint ut! Går i tankarna på att bygga en, fast med fyra stolpar. Så att man kan ha safety bars också.

Vad använder du som chinsstång? Ser ut att vara solid.
Tackar! Funkar faktiskt riktigt bra! Enda nackdelen är takhöjden som är för låg för att göra ordentliga chins:rofl:
kolla lite längre upp i tråden så har du powerrack med safety bars, kika in buff dudes videon.
Chins stången jag har är hittegods så vet tyvärr inte vart den finns att få tag i. Men skulle rekommendera stålrör för vatten 1”.
//Johannes
 
O Onizuka skrev:
Ser fint ut! Går i tankarna på att bygga en, fast med fyra stolpar. Så att man kan ha safety bars också.

Vad använder du som chinsstång? Ser ut att vara solid.
Ett annat tips är att göra ett fäste för skivstången högre upp på lämplig nivå, så kan man använda den som chinsstång. Bara så man kan fixera den vettigt. Det ska jag göra inom kort :cool:
 
  • Gilla
Onizuka
  • Laddar…
Johannes Kullgren Johannes Kullgren skrev:
Fick aldrig in den stora buren nånstans, så jag byggde ett mindre rack till vår korridor inomhus. Återstår lite småfix och nån form av ordning för vikterna. Kan lägga upp lite mer bilder på det om det är av intresse.
Är det någon som kör hårt hemma nu i karantäntider? :)
Oj, riktigt snyggt!
Funderar på något liknande...
Hur har du löst kroken till skivstången?

//J.
 
Johannes Kullgren Johannes Kullgren skrev:
Så här blev det till slut, blev ett pop-up tält så länge, får se om man flyttar in nånstans i vinter eller bygger tak över :)

Vad är det du använder
Johannes Kullgren Johannes Kullgren skrev:
Så här blev det till slut, blev ett pop-up tält så länge, får se om man flyttar in nånstans i vinter eller bygger tak över :)
Funderar på att bygga något liknande.
Vad använder du som safety bars,
 
Jag och en kompis byggde ett gym själva.
Jag hade papper, måttband och penna med när jag gick på vanliga gymmet och ritade av de bästa grejerna. Vi köpte fyrkantprofil och annat material och sedan fick migsvetsen jobba. Stoppning till bänkar måste vara av förstärkt möbelkvalite för att inte plattas ihop (testat med liggunderlag som blir platt). Vi hade ett företag på orten som tillverkade dynor som vi köpte material ifrån.
Det är inte komplicerat om man kopierar. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.