E
A Avemo skrev:
Ja. Det är ett mycket vanligt förfarande för att ansluta häll och ugn till tre faser. Inte till en fas som du skrev.


Jag vet bara vad som står i tråden. Och av det framgår att det är en 20A enfasmatning till spisen samt att det är en enfaslägenhet.
Precis som Leif skriver, så har du kollat så arean är rätt till 20A, då elektrikern dragit matningen får vi nästan förutsätta det.

Som det framgår av min länk hade ett Perilex inte heller fungerat, återstår då fast inkoppling, CEE eller det norska uttaget.
 
E El-Löken66 skrev:
Precis som Leif skriver, så har du kollat så arean är rätt till 20A, då elektrikern dragit matningen får vi nästan förutsätta det.

Som det framgår av min länk hade ett Perilex inte heller fungerat, återstår då fast inkoppling, CEE eller det norska uttaget.
Varför citerar du mig innan du skriver detta? Det var du som började skriva om perilexuttag. Något som jag ifrågasatte.
 
Hmm, varför spårar trådar ur...? Off topic blir intressantare än TS fråga, missförstånd, felciteringar.

Jag missade att TS uppdaterade tråden med rätt information, spisen säkrad med 20A enfas, och 25A huvudsäkring.

Jag reagerade direkt på 1 x 16A och tyckte det lät ologiskt. Typ att det kunde vara 16A huvudsäkring, men 3-fas, eller oväntat klen kabel till en ”3-fas häll” om man valt 1 x 16A.

Sen kan väl små sidospår vara intressanta ibland, men TS har fått svar och när nöjd. ;)

Vad jag tycker gör detta forum lite unikt är att det inte bara skrivs en massa svar hej vilt, utan det finns en vilja att se till att det blir rätt och få bekräftat att det rimligen blivit riktigt installerat. Eller få bekräftat om en befintlig installation är riktig eller ej. (y)
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.