S slurppe99 skrev:
Det anses fegt att göra slut via sms.;)
Ja men om man ringer en gång för mycket så är man en stoker ;)
 
  • Gilla
slurppe99
  • Laddar…
Det var 2-3 veckor sen elektriker sa att han skulle ringa upp mig "på måndag"
Första gången skulle han byta spottar och ta bort lite gammal el. Det kanske skrämde honom.

Men jag krusar inte, jagar inte folk för misstänker att om han inte kan ringa upp på utlovad tid så lär han inte kunna vara på plats utlovad tid heller och det är inget för mig.

Synd att han bara missar en hel källare, attefallshus, och när vi ska dra om allt i garaget.
Men elektrikerna har väl för mycket =)
 
A
Ja för egen del kan de ta från 1 dag till ett par veckor tills man hör av sig.

Lovar aldrig en tid.

Ligger någon på o de ska ske bums så får dem vänligen vända sig till en annan, man är ju inte sysslolös om jag säger så.
 
A
R Rkarlsson skrev:
Det var 2-3 veckor sen elektriker sa att han skulle ringa upp mig "på måndag"
Första gången skulle han byta spottar och ta bort lite gammal el. Det kanske skrämde honom.

Men jag krusar inte, jagar inte folk för misstänker att om han inte kan ringa upp på utlovad tid så lär han inte kunna vara på plats utlovad tid heller och det är inget för mig.

Synd att han bara missar en hel källare, attefallshus, och när vi ska dra om allt i garaget.
Men elektrikerna har väl för mycket =)
Det går ju att ringa igen, han lär ju ha fullt upp är helt enkelt bara mänsklig o har glömt ringa dig säkert.
Han släppte nog inte bara allt, avbokade, rulla ut röda mattan för din förfrågan
 
Jag har väntat sen 2007 på hantverkaren som skulle komma och kolla på ett jobb. 2006 skulle sotaren komma för att provtrycka skotstenen, han kommer nog snart...
 
  • Haha
  • Gilla
Kustvägen och 1 till
  • Laddar…
Ringde elektrikern i Juli om ett fortsatt jobb som denne påbörjade i Mars... har än inte sett röken av karln ;)
 
Henrik Nordlander skrev:
Det går ju att ringa igen, han lär ju ha fullt upp är helt enkelt bara mänsklig o har glömt ringa dig säkert.
Han släppte nog inte bara allt, avbokade, rulla ut röda mattan för din förfrågan
Det är tredje elektrikern. =) Han kan absolut inte ha glömt mig heller. Skickar väl ett sms att om han vill ha jobbet så får han se till att boka in en tid när han har lucka.

Förstår inte varför du tror att jag vill han ska släppa allt? Jag bad honom om att göra ett jobb och boka in. Om han glömmer så tror jag han glömmer jobb med. Jag letar såklart efter någon som kan hålla det dem säger. Jag själv är extremt noggrann att hålla tider och gör vad jag lovar.

Företagare bör ju liksom också tänka så, jag kunde absolut vänta men vill ha en dag.
 
Ibland när någon säger att dom skall ringa tillbaka till mig så frågar jag ungefär när, om det är timmar, dagar, veckor eller månader, då vet man hur länge man får vänta, och hur lång tid man själv skall vänta med att ringa och påminna....

Kanske inte alltid uttrycker mig så heller, det kan ju låta lite drygt, men brukar oftast försöka att få en ungefärlig tidsplan på när dom menar ringa tillbaka....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.