Hej på Er
Jag undrar om någon av Er, har en idé "mellan tummen och pekfingret" hur lång tid det är rimligt, för att sätta upp stålreglar, isolering, och Plywoodvägg i en Källare på 43 Kvadratmeter? Tacksam för snabbt svar
 
Om allt är rakt, i lod o våg kulle jag räkna med 3 x 900 skivors bredd per timme, cc 450 - 7 st stående reglar.
Hur många meter vägg? Fönster, dörrar? Rör, element?
 
Mazen Mazen skrev:
Om allt är rakt, i lod o våg kulle jag räkna med 3 x 900 skivors bredd per timme, cc 450 - 7 st stående reglar.
Hur många meter vägg? Fönster, dörrar? Rör, element?
Tack för snabbt svar! Vilket Forum! Längd på Huset 11 meter Gavlar 5 meter. Inga element. (Golvvärme) 2 små fönster med måtten Höjd 67 cm, bredd 55 cm. 1 fönster med mått Höjd 93 cm, bredd 145 cm och slutligen 1 fönster som är höjd 64 cm och bredd 115 cm. 1 dörr med höjdmått 198 cm och bredd 80 cm. Höjd från golv till tak efter gjutet betonggolv är 2. meter och 20 cm.Inga vanliga standardmått alltså.....
Nej allt är tyvärr inte rakt och i lod. Huset är en gammal Timmerstomme från ett Härbre, som det gjutits en källargrund till en gång i tiden.
 
Knutes Ulf Persson Knutes Ulf Persson skrev:
Tack för snabbt svar! Vilket Forum! Längd på Huset 11 meter Gavlar 5 meter. Inga element. (Golvvärme) 2 små fönster med måtten Höjd 67 cm, bredd 55 cm. 1 fönster med mått Höjd 93 cm, bredd 145 cm och slutligen 1 fönster som är höjd 64 cm och bredd 115 cm. 1 dörr med höjdmått 198 cm och bredd 80 cm. Höjd från golv till tak efter gjutet betonggolv är 2. meter och 20 cm.Inga vanliga standardmått alltså.....
Nej allt är tyvärr inte rakt och i lod. Huset är en gammal Timmerstomme från ett Härbre, som det gjutits en källargrund till en gång i tiden.
 
Men källarensväggar borde ändå va gjutna/murade i lod ...
Okej, säg att det tar 2-3h att mäta ut och loda av topp o botten regeln, sedan är det bara att stapla på reglar och skruva ..
 
  • Gilla
Knutes Ulf Persson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.