Hej! Jag bor i ett hus som är byggt 1972 och jag har ett litet förråds rum i källaren som jag vill göra om till ett kontors rum. Men innan jag flyttar in mina möbler så vill jag fixa väggarna först.
Min fråga till er är hur tycker ni att jag bör göra för att stänga igen alla hål och få en rak yta på väggarna?
Min första tanke var gipsskiva men sen när jag kollar lite närmre på väggen så ser den inte helt 100% rak ut. Är det något problem med det eller kan man köra med gipsskiva ändå? Eller vad tycker ni? Tacksam för alla svar!
 
  • Ojämn vitmålad tegelvägg med synliga kablar och hål fixerade med metallprofiler i ett förrådsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förrådsrum i källaren med ojämna betongväggar, synliga rör och en hylla, redo för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn och strukturerad vägg i ett förråd med synliga hål och märken, föreslagen för omvandling till kontorsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett litet förrådsrum med ojämna betongväggar, metallreglar, och spår av tidigare hyllor eller inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det mot yttervägg? Är det dränerat? Måste veta om man kan ha "täta" material eller som andas.

Troligen det enklaste att slätspackla allt och måla, borde inte ta så många timmar!
 
Inte sandspackel på yttervägg i källare, putsa väggarna istället (y)
 
A ati skrev:
Inte sandspackel på yttervägg i källare, putsa väggarna istället (y)
Okej... Bra att veta =)
 
Tomture61
Går att limma gipsskivor också , montage lim PL600
 
Putsa med hydrauliskt kalkbruk. Bra för källaren
 
S Stolsben skrev:
Putsa med hydrauliskt kalkbruk. Bra för källaren
Det innebär?
 
Tomture61
Hydrauliskt kalkbruk används väll enbart till ytterväggar i källare , inte rumsavskiljande väggar ?

Att putsa en hel vägg kräver väll en hel del erfarenhet :thinking:
 
Vi har kört alla väggar!
 
  • Nyligen spacklade väggar i ett renoveringsprojekt med hörn, dörr och byggmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så ser det ut. Webers system i 3?lager
 
  • Renoverat rum med Webers puts system i tre lager applicerat på väggen, byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maxizor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.