Hej

Jag tror jag har ett litet udda problem
Det är så att vi har besiktning på vårat modulenthus nu den 23-9 men det finns fortfarande inget vatten eller el framdraget till huset.

Först idag var det några gräv killar där och när jag frågade lite undrande om hur lång tid det ska ta så sadom ca en månad hmmmmm lite sent för våran del.

Det mest irreterande är att vattnet har vi redan betalt för .
Då tycker man ju att det borde vara färdigt???

vart ska jag vända min??
kan jag ringa till norrköpings vatten och be om ett datum det ska vara klart??

Största problemet är att vi inte har någonstannas att bo efter den 23e :(

Tacksam för kloka svar

//Matte ???
 
Om jag vore du så skulle jag redan nu försöka ställa in mig på att bo någonannanstans i några veckor. Om du har den pressen på dig så är risken att du accepterar en "icke utförd" slutbesiktning.
 
Hej Grannen ;)
När det gäller tidplanen så verkar den väl tilltagen, då de hinner gräva långt bara på en dag, men jag antar att de planerar och jobbar för alla sålda hus enligt någon samordnad tidplan och du "råkar" ha oturen att vara några veckor före de övriga
Det är väl läge att jaga säljaren och Modulents byggledare så de i sin tur jagar på de entreprenörer som ska fixa detta i tid till utlovat tillträde. >:(

Paso
 
Hej

men vem ska stå för hela kalaset?

dom har vetat att länge att det ska bli hus där men tydligen dragit sig för att göra något i tid!!

dessutom är allt betalat! (vattnet)
 
När det gäller el så är det elektrikern som beställer anslutning och anger datum för detta, hur är det gjort?

Har du gjort anmälan ang VA så måste du jaga vattenverket fast HL borde nog känna lite ansvar också

Ser i vårt kontrakt att det är mitt ansvar som byggherre om anslutningar av VA och el inte finns vid tomtgräns när de behövs trots att det är enbart behörig elektriker i vårt fall husleverantören UE som kan begära anslutning.

Som byggherre måste man fixa allt som ingen annan gör, typisk!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.