Jag undrar om någon vet vart man kan köpa ett lite större träd?
Har kollat runt lite på typ plantagen, bauhaus mfl, men det känns lite klent att köpa ett plant-yngel för ett  par hundralappar och sen vänta 1000 år innan det börjar likna nåt :p
Bor norr om stan (sthlm).
 
Beställ ett flerårigt träd från en välrennomerad plantskola. Jag håller med dig om att det kan vara värt att lägga på slantar för att vinna ett par år. Har visserligen inte försökt med fruktträd själv men andra träd har jag köpt 'stora'.
 
Bleppe, det kanske inte är bästa stället att åka till och kika på plantor .. bauhaus och plantagen.

Åk till riktiga trädgårdshandlare .. ex ulriksdals trädgård om du bor norr om sthlm.
 
Hemmakatten
Sveriges Pomologiska Förening, www.swepom.com, har mkt kunskap och erfarenhet. De har också ett forum där man kan ställa frågor. Är övertygad om att du där kan få tips om var man kan köpa större äppelträd. Ska du bara ha ett (1) äppelträd är det trevligt att ha ett 'familjeträd' med tre-fyra olika sorter från tidiga till sena. Du kan t.o.m. beställa ett sådant träd från dem med dina egna äppelsorter.
 
Orkar du åka lite söder om STHLM så kan jag varmt rekomendera Zetas i Kungens Kurva. Kunnig personal som vill att du är en nöjd kund! De har ALLT som behövs för att göra din trädgård till den du vill; växter i alla storlekar och kunskap om dem.

/FlitigaLisa
 
Hemmakatten
På Zetas hemsida, www.zetas.nu kan man ladda ner kataloger med alla växter, träd mm de säljer. Såg att de hade äppelträd som var 6 år till ett inte allt för högt pris.
Håller helt med FlitigaLisa, Zetas är väl värt ett besök. :) De har en trevlig visningsträdgård och ett utmärkt lunchcafé.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.