Hej

har två märkliga uttag i mitt hus som jag inte fått förklarat vad det är. Ett i hallen och ett i köket.
Kan det vara uttag för fiberindragning?

Vägguttag med täckplatta och två hål, möjlig fråga om det är för fiberindragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan du öppna locket och titta bakom (och fotografera)?
 
Ja, det är ett täcklock så det kan vara vad som helst i dosan bakom, kanske fd telefonuttag
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Eller centraldammsugare. Vad som helst..
 
Har skruvat bort det nu ser ut såhär

Öppen vägguttagshålighet med en rörig samling av färgglada elektriska kablar som syns efter avlägsnat uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Larm?
 
Larm eller Tele.
 
Tack då är det säkert tele.
Hur kan jag veta om mitt hus har fiber eller ej? Förra ägarna var pensionärer och de visste inte om något fiber från när de köpte huset från förrförra ägarna.
Ser inga fiberuttag men kan det vara så att fiber är draget till huset ändå men att uttagen inte installerats av någon anledning?
 
Boss89 Boss89 skrev:
Hur kan jag veta om mitt hus har fiber eller ej? Förra ägarna var pensionärer och de visste inte om något fiber från när de köpte huset från förrförra ägarna.
Hör med grannarna!
De vet säkert om fiber har dragits, och installerats.
Sådant bukar ju göra ett område i taget.
 
Yes jag får göra det vid tillfälle. Det märkliga är att när jag skriver in min adress så får jag upp att jag kan beställa bredband via fiber på de största leverantörernas sidor, ownit bredband2 etc.
Det borde ju inte va möjligt om inte fiber finns framdraget till huset tänker man.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.