JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Ska du montera med skena? Oavsett så ska det inte va något problem.
Såhär blev det hos mig.
[bild]
Ja vi ska montera med skena =)

Oj ja det var ju inget litet hål...Men gör ryggen någon skillnad då när så mycket är borttaget?
 
K katten12 skrev:
Ja vi ska montera med skena =)

Oj ja det var ju inget litet hål...Men gör ryggen någon skillnad då när så mycket är borttaget?
Antagligen inte, jag tog i kan man säga, men det är urtag i stomme och rygg från fabrik.
 
Det är väl bara att såga ut en inte allt för stort hål i bakstycket, lossa i t-kopplingen, lirka ner skåpet mellan vattenröret och väggen och sen montera dit igen. Har du diskmaskin på ena sidan hjälper den ju inte med stabilitet i sidled, verkar dumt att hoppa över ryggen när det inte är så bökigt att få det bra.
 
  • Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Ryggen är väl bara en skiva?
 
Skåpen är hyggligt stabila helt utan rygg. Jag ser INGA problem med att skippa skiva helt. Skulle det bli problem använd några vinklar (överskåpen har medföljande vinklar som blir till övers om man använder skena, om jag minns rätt.)
 
Glöm inte ett vattentätt underlag i eller under skåpet. Kapar du in ryggen så är det lättare att sätta det vid golvet före du monterar skåpet.
Nu va det iofs inte det du efterfråga, tips att tänka på iaf
 
Skippa ryggen. Känner du att det är instabilt efter montering så dra en regel eller vinkeljärn i väggen. Tror dock att bänkskiva etc stabiliserar mer än tillräckligt
 
Den tunna masonitskivan lär inte bidra med någon stabilitet. Se bara till att fästa skåpet i väggen med beslagen så blir det bra.
 
Jag har ett skåp fäst med beslag i övre hörnen som jag just snodde bakstycket på, då jag behövde det till annat. Klart vingligt efteråt, så antingen behöver det skåp på sidan att lita på eller ett par till fästpunkter i de nedre hörnen.
 
Jag hade tagit bort mittendelen där rören är helt, och bara satt två skivor på sidorna.
 
Såhär blev det efter tips här från tråden. Med diskbänken ovanpå skåpet så är stabiliteten hur bra som helst =)

XhkqH_273jt_kroWkSDwd-2h9xcoxzEh1IDx0OpV8IlLvuC0tR-2KwVId9CkPkkJtG-6l9pl-yNPFGZFVaZcR_ISAMLhSKKPj_jK2gWA0v0ZlzwleuNDeSvSdimOtN6H5iysN1AJSf2sygPRTkJAG_DyFoyLbrFqn-O8uxONTDZ3YBTi-9OnhIl2ZicSY7VPeERdvUWL7nwqFq3HGTSI5KGPnfg_LR8k3A_KjK1WZto7WBjSXY71pDxJ-9RzHeKVmtdTWrAaOICkPU5odO0yWVR6SisNb3U2xzDO0d18_R1_UkcANTZ3sJKVApHY326trm_08t54V4weZ6YlNJgIFoOc9EsUS970zIngLLEXGODugvMu2xALDK9UaHxPMJp5NTgnNqlZSqb7jF0gs5JQ7yk7MmWP3xPqXYzyOPkbwaQ-UpuejPNpsy2AxcWNekHjuU6mhdrZbrQAd8skIt8czz6ySJJtdNL3nPHHyjoS0tjqkTegYesx321ymDKvsORKUpcrMt42qIfSCXgovZPNrjIKig3JsAtuO_RhY-EqXu5AqrF_Qd8yWz5RLcvLTO3I9hjpKl8Ed1EkjoQDiPdTGdYvhZQ7qt-VI_mDD7E3Q5NNkA6WklHQJdsTlHj-ZSiYRTxY4UB00Og0DbMNonDYmrplyWzrdq5pg4xwQoS8sXXdvDJZqm5CD8bjb7WU=w973-h1297-no
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Sätt en skiva i botten så inte det ramlar ner massa grejer i hålet.
 
raveper raveper skrev:
Sätt en skiva i botten så inte det ramlar ner massa grejer i hålet.
Ska man följa säker vatten så ska det vara tätt runt rören.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Försök ordna så att vatten vid läcka rinner ut framåt så att det upptäcks snabbt. Jag limmade fast ett sånt plastskydd som man ska ha under kyl/frys.
Lätt hänt att man råkar krocka med rören där under när man ställer in nåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.