Dags för årets omgång av Musikhjälpen som sänds i P3 och på webben mm.
Jag är som jag tidigare nämnt normalt sett ingen P3 människa, men är det någon gång NRJ och övrig reklamradio byts ut mot statsmedian så är det just den här tiden på året.

Och vad passar bättre än lite givmildhet från oss här på Byggahus.se nu när det närmar sig jul.
Vi är många medlemmar här på forumet. En kan inte göra allt, men alla kan göra något!
Förmodligen får vi våra tak bytta, grågröna paket under granen, källare dränerade, god mat och dryck på borden även om vi öppnar lite till på lädret och skänker en slant, det behöver inte vara stora belopp, vi är många här och genom antalet kan vi göra skillnad.

Årets tema är:

Ingen människa ska lämnas utan vård - Din musik räddar liv
Hälsa är en mänsklig rättighet. Ändå saknar minst halva världens befolkning tillgång till grundläggande hälso- och sjukvård. Bland de 7,4 miljoner barn och unga som dog under 2019 hade de allra flesta fall varit möjliga att förebygga eller behandla. Det finns kunskap och resurser för att rädda miljontals liv, som inte når fram.

Läs mer här: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3946&artikel=7570007


Länk till insamlingsbössan här nedan:
https://bossan.musikhjalpen.se/byggahus-se-2020

Vi kör på med insamlingen till nyårsafton kl 23:30.

Väl mött, och kom ihåg att det är högst frivilligt att bidra. :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
a.o.f och 15 till
  • Laddar…
(y)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
År 2017 drog vi ihop 17850:-
År 2018 hittar jag ingen slutsumma.
År 2019 tror jag inte vi hade någon bössa?

Törs vi tro på att slå 2017års summa i år?
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Dubblar bolaget bakom byggahus.se det vi medlemmar samlar in?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Toppen @FredrikR att du har koll på detta! Året har varit helknasigt och man har levt i sin lilla bubbla. Dubblade bössan nu! Kör på!
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Givetvis!
1kr /100poäng jag har på forumet ger 204kr till Radiohjälpen!
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ny dag, nya möjligheter!
Lyckas vi dubblera gårdagens belopp idag? :love:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ny dag, nya möjligheter!
Lyckas vi dubblera gårdagens belopp idag? :love:
Yes, ska bara vänta in lönen som kommer nästa vecka så ska jag ge 1 kr för varje 100 poäng jag har här på BH!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Yes, ska bara vänta in lönen som kommer nästa vecka så ska jag ge 1 kr för varje 100 poäng jag har här på BH!
Mycket bra initiativ, hoppas fler följer efter!
Jag kommer göra detsamma! :heart:
 
En knapp gipsskiva har donerats till någon som kan behöva vård istället.
 
  • Gilla
  • Älska
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Yes, ska bara vänta in lönen som kommer nästa vecka så ska jag ge 1 kr för varje 100 poäng jag har här på BH!
Bra, bra , men det blir inte mkt för min del, har varit för dåligt aktiv på forumet i år..:oops:
Men kastar på en hundring till..
 
  • Gilla
  • Älska
Kretikos och 2 till
  • Laddar…
Om dryga 30 minuter går programledarna in i buren i Norrköping och kör igång Musikhjälpen 2020.

Kom igen nu, slå på sändningen och passa på att skänka en slant. :heart:
 
  • Gilla
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
Om alla c:a 5000 inloggade skickade 10:- var, så blir det fart på insamlingen. Kom igen nu.....även små bidrag hjälper om vi är många!
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Så, 1 kr för varje 100 poäng här på BH =585 kr,
Jag höjde summan med ca 30 % så kom igen nu!
Kul detta året då de sitter i en stad nära mig, ska ta mig en liten titt på dem.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Så, 1 kr för varje 100 poäng här på BH =585 kr,
Jag höjde summan med ca 30 % så kom igen nu!
Kul detta året då de sitter i en stad nära mig, ska ta mig en liten titt på dem.
Ok jag har inte full koll. De satt inte i Norrköping pga coronan. Dumt av mig att inte kolla...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.