Lucky2015
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Min man säger att han tror man skruvade här.... [bild]
Har köpt en Grohe Blue Home och har också dåligt med bubblor. Men min ser inte likadan ut som era.

Jag har blå slang och kolsyrepatronen skruvas fast inne i maskinen, ser ingen tryckmätare heller. Någon som har ett tips?

Ringde Grohe men de sa att det inte går att justera kolsyran, något som lät märkligt.
 
Åsa Lund
Tyvärr ingen aning
Reklamera möget, sådär dålig kvalitet är inte ok med en så dyr manick
 
Lucky2015
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Tyvärr ingen aning
Reklamera möget, sådär dålig kvalitet är inte ok med en så dyr manick
Jag tror inte det är något fel på maskinen. Det måste ju finnas något ställe att justera kolsyran på. Men deras instruktionsbok är värdelös likaså deras kundtjänst.
 
Åsa Lund
Kanske kan få dem att börja agera om du reklamerar? :thinking:
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Har köpt en Grohe Blue Home och har också dåligt med bubblor. Men min ser inte likadan ut som era.

Jag har blå slang och kolsyrepatronen skruvas fast inne i maskinen, ser ingen tryckmätare heller. Någon som har ett tips?

Ringde Grohe men de sa att det inte går att justera kolsyran, något som lät märkligt.
Är det helt ny? När vi installerade vår så blev den bättre efter något dygn. Det går även att ställa in hur mycket som ska spolas genom efter man har tappat upp kolsyrat vatten. Ställ in rätt där så får du inte så mycket ickekolsyrat vatten i glaset.
 
Lucky2015
T tuctuc skrev:
Är det helt ny? När vi installerade vår så blev den bättre efter något dygn. Det går även att ställa in hur mycket som ska spolas genom efter man har tappat upp kolsyrat vatten. Ställ in rätt där så får du inte så mycket ickekolsyrat vatten i glaset.
Japp. Installerade den igår :) Minns du var man ställer in hur mycket som ska spolas igenom och vad man ska välja. Då är det säkert så att den blir bättre om ett par dagar.
 
Aja men vänta någon dag så ska du se den blir bättre.
Jag har den varianten med app, Gå till enhetsinställningar och eftergångstid, där står det att man ska ange slanglängd. Jag mätte upp grovt sen ställde jag in den lite själv genom att se hur mycket som spolades igenom. I början precis innan den börjar ge kolsyra kommer det alltid lite vatten. Håll glaset bredvid då med så slipper du det också.

Har du kört en kalibrering? Jag brukar göra det när jag byter kolsyrepatroner. Osäker om det påverkar men jag upplever det blir bättre då. Även kalibrering gör jag via appen.

Vissa patroner kommer väldigt hårt laddade nästan så enheten inte klarar trycka ner ploppen längst upp på flaskan. Då klarar den inte ge kolsyra alls och säger den är tom. Släpper man ut lite gas manuellt går det igång igen, du kommer säkert råka ut för det:)
 
  • Gilla
kramkonsult och 1 till
  • Laddar…
Lucky2015
T tuctuc skrev:
Aja men vänta någon dag så ska du se den blir bättre.
Jag har den varianten med app, Gå till enhetsinställningar och eftergångstid, där står det att man ska ange slanglängd. Jag mätte upp grovt sen ställde jag in den lite själv genom att se hur mycket som spolades igenom. I början precis innan den börjar ge kolsyra kommer det alltid lite vatten. Håll glaset bredvid då med så slipper du det också.

Har du kört en kalibrering? Jag brukar göra det när jag byter kolsyrepatroner. Osäker om det påverkar men jag upplever det blir bättre då. Även kalibrering gör jag via appen.

Vissa patroner kommer väldigt hårt laddade nästan så enheten inte klarar trycka ner ploppen längst upp på flaskan. Då klarar den inte ge kolsyra alls och säger den är tom. Släpper man ut lite gas manuellt går det igång igen, du kommer säkert råka ut för det:)
Det var precis det som hände mig igår. Jag skruvade dit patronen men fick meddelande om att den var tom men efter att det pyst några gånger så fungerade det utan problem. Då ska jag testa med appen.

Vilka kolsyrepatroner använder du?
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Det var precis det som hände mig igår. Jag skruvade dit patronen men fick meddelande om att den var tom men efter att det pyst några gånger så fungerade det utan problem. Då ska jag testa med appen.

Vilka kolsyrepatroner använder du?
Jag köpte ett 4pack från Grohe, så har jag stående och byter när det behövs, de var lite dyrare än sodastream men refill kostar typ samma. Tänkte det är lika bra att köra på deras ifall det någon gång skulle uppstå något med garanti även om jag inte tror det är någon större skillnad på patronerna.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Lucky2015
T tuctuc skrev:
Jag köpte ett 4pack från Grohe, så har jag stående och byter när det behövs, de var lite dyrare än sodastream men refill kostar typ samma. Tänkte det är lika bra att köra på deras ifall det någon gång skulle uppstå något med garanti även om jag inte tror det är någon större skillnad på patronerna.
Såg på Youtube att flera rekommenderade Agas kolsyrepatroner då de gav bra kolsyra. Har inte testat själv.
 
Lucky2015
T tuctuc skrev:
Aja men vänta någon dag så ska du se den blir bättre.
Jag har den varianten med app, Gå till enhetsinställningar och eftergångstid, där står det att man ska ange slanglängd. Jag mätte upp grovt sen ställde jag in den lite själv genom att se hur mycket som spolades igenom. I början precis innan den börjar ge kolsyra kommer det alltid lite vatten. Håll glaset bredvid då med så slipper du det också.

Har du kört en kalibrering? Jag brukar göra det när jag byter kolsyrepatroner. Osäker om det påverkar men jag upplever det blir bättre då. Även kalibrering gör jag via appen.

Vissa patroner kommer väldigt hårt laddade nästan så enheten inte klarar trycka ner ploppen längst upp på flaskan. Då klarar den inte ge kolsyra alls och säger den är tom. Släpper man ut lite gas manuellt går det igång igen, du kommer säkert råka ut för det:)
@tuctuc Du hade helt rätt. Nu efter 2 dagar är det riktigt bra med kolsyra och den fungerar helt perfekt. Kan verkligen rekommendera denna maskin :) Bästa köpet på länge. Vattnet perfekt kolsyrat och kallt varje gång. Även stilla vatten helt isande kallt och perfekt. :D
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Ja, även vi som har den gamla modellen är mycket förtjusta. Inte billig men vansinnigt bra!
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Patroner med röd eller grön skyddstape på toppen använder jag endast. Dessa funkar hos mig. De andra patronerna har en större dimension på skruven på sidan på toppgängorna. Om det är avgörande el ej vet jag inte men det är det enda som skiljer okulärt mellan grön/röd tape och övriga på marknaden.

Jag ska testa knepet med att pysa ut lite gas innan nösta gång jag testar en annan patron m annan topptejp. Kanske det funkar. Tack för tips.
 
  • Närbild på en gaspatron med mässingstopp och QR-kod, utan skyddstape synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Lucky2015
Är det någon som upplevt att vattnet smakar och luktar metall eller liknande? Detta uppstår precis när det kylda vattnet tar slut under upptappning och vattnet blir varmare. Dvs om man fyller en karaff eller flera etc.
 
T tuctuc skrev:
Aja men vänta någon dag så ska du se den blir bättre.
Jag har den varianten med app, Gå till enhetsinställningar och eftergångstid, där står det att man ska ange slanglängd. Jag mätte upp grovt sen ställde jag in den lite själv genom att se hur mycket som spolades igenom. I början precis innan den börjar ge kolsyra kommer det alltid lite vatten. Håll glaset bredvid då med så slipper du det också.

Har du kört en kalibrering? Jag brukar göra det när jag byter kolsyrepatroner. Osäker om det påverkar men jag upplever det blir bättre då. Även kalibrering gör jag via appen.

Vissa patroner kommer väldigt hårt laddade nästan så enheten inte klarar trycka ner ploppen längst upp på flaskan. Då klarar den inte ge kolsyra alls och säger den är tom. Släpper man ut lite gas manuellt går det igång igen, du kommer säkert råka ut för det:)
Vi har samma problem, men har inte laddat ned appen. Jag börjar med det. Vi har haft våran igång sedan December och förra veckan gav jag upp och ställde fram vår Sodastreamer igen. 😬

Många bra tips du kom med här, som jag ska testa. 👍🏻
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.