Hej!
Vi ska bygga nytt och garaget är i anslutning till huset. Vi har golvvärme.

Just nu har vi inte någon avlopp för garaget.
Hur fungerar det för er som har garage utan avlopp?

Ni som har avlopp i garaget! Har ni även oljeavskiljare?
Vad kostade det att ha oljeavskiljare?

Tacksam för all svar.
 
Varmgarage utan golvbrunn (med korrekt fall) är mycket opraktiskt att förvara bilar i. Vintertid kan det bli stora mängder snö och även sommartid så blir det en del vatten från en dyngsur bil.

Olika kommuner har olika regler om golvbrunnar i garage, vissa kräver oljeavskiljare och ibland räcker det med ett så kalla oljestopp, medan andra kommuner inte har några krav alls så länge det bara handlar om smältvatten.
 
  • Gilla
Södra Lindhult
  • Laddar…
Renoverade mitt gamla garage nyligen och isolerade samt installerade en luftvärmepump. Saknar golvbrunn i garaget och hade jag byggt ett nytt idag hade jag inte tvekat att installera avlopp. Det är ju ett jävla jobb på ren svenska att försöka komplettera ett garage med avlopp i efterhand.
 
  • Gilla
jim_b och 1 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Varmgarage utan golvbrunn (med korrekt fall) är mycket opraktiskt att förvara bilar i. Vintertid kan det bli stora mängder snö och även sommartid så blir det en del vatten från en dyngsur bil.

Olika kommuner har olika regler om golvbrunnar i garage, vissa kräver oljeavskiljare och ibland räcker det med ett så kalla oljestopp, medan andra kommuner inte har några krav alls så länge det bara handlar om smältvatten.
Tack! Då satsar vi definitivt på en golvbrunn! Vi har fått till oss att det räcker med en oljespärr, ingen oljeavskiljare behövs i vår garage.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.