Hej!
Mitt första inlägg
Jag har lust och behov för att borra ett 50mm hål genom en regel som är 2"4 och är bärande. Inser att det kanske inte är det klokaste (?). Är det möjligt att montera ytterligare 2 reglar på var sin sida för att öka "bärigheten"? Jag har i så fall möjlighet till det.
Anledningen till det stora hålet är installation av centraldammsugare.
Bifogar bilder, här visas andra installationer som jag ska flytta på eller riva (så det bekymret frågar jag inte om). Röd cirkel typ där jag tänkte borra, fast lite högre upp kanske. Gröna streck symboliserar ytterligare reglar som jag kan montera. Dessa behöver givetvis också borras igenom.
Tacksam för svar.
Mvh Tommy
 
  • En träregel med markerad röd cirkel för borrning, och gröna linjer för extra stödreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en träregel markerad med en röd cirkel och två gröna streck som representerar planerade förstärkningsreglar för ett 50mm borrprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Borrar du i mitten är det ingen fara. Ingenting kommer rasa för att du borrar genom en regel.
 
  • Gilla
Tommy_78
  • Laddar…
Rickard.
Ställer du dit en regel till så har du nog byggt bort det mesta av försvagningen du får. Det lilla extrajobbet är det nog värt ändå.
 
  • Gilla
Jörgen Thorsell1
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Ställer du dit en regel till så har du nog byggt bort det mesta av försvagningen du får. Det lilla extrajobbet är det nog värt ändå.
Kanon! Tackar för snabbt svar!
Mvh Tommy
 
Tänk på att inte bygga in de rörskarvar som syns på bild 2. Och välkommen till forumet!
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Tänk på att inte bygga in de rörskarvar som syns på bild 2. Och välkommen till forumet!
Tackar tackar
Nej då. Det är gamla högtalarkablar som skal bort
 
T Tommy_78 skrev:
Tackar tackar
Nej då. Det är gamla högtalarkablar som skal bort
Aha, du menar vattenrören? Dessa ska på sikt också bort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.