Vi har lite problem med duschen här.
Det rinner upp mot toalettstolen och badrumsmattorn blir dyngblöta varje gång.

Det är ju lutat ner mot avloppet men vattnet stiger så mycket upp så det blir så varje gång.

Vi kollade på T-list vilket inte var så dyrt. Men vi undrar hur man ska fästa denna i golvet. Det måste vara något som INTE lämnar märke efter sig och som samtidigt är väldigt enkelt att ta bort när vi flyttar.

Har läst allt möjligt vad man ska använda, men inte direkt vad som fungerar med ovan kriterier.

En fristående list är ju enklare men också rätt mycket dyrare.
Så vi kommer ju dra listen från vänster hörna vid böjen till höger kant.

Eller finns det någon annan billig och bra lösning?

Cheers

fjg5dWO.png
 
Om vattnet inte einner undan så är det föemodligen halvstopp i röret. Köp ett rensband och testa att rensa röret innan du börjar limma nått på golvet.

Tillägg, är det en hyreslägenhet så kontakta fastighetsskötaren.
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Om vattnet inte einner undan så är det föemodligen halvstopp i röret. Köp ett rensband och testa att rensa röret innan du börjar limma nått på golvet.
Ska kolla det, tackar.
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
J Jimbie skrev:
Ska kolla det, tackar.
Se mitt tillägg ovan. :)
 
T
Som sagt, börja med att kolla vattenlåset så inte det är fullt med skit för det kan göra stor skillnad på hur vattnet rinner ner i brunnen och detta behöver man inte kontakta hyresvärden.

Vattenlåset är alltså en del som man kan dra upp från brunnen och rengöra genom att dela på det beroende på fabrikat.

Otroligt nog så vet inte vissa individer vad ett vattenlås är, troligtvis samma individer som aldrig har använt en tvättmaskin själv:rolleyes:;)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Se mitt tillägg ovan. :)
Hyreslägenhet, men de kollar inte på saker som inte är akuta just nu med Corona :)

Vattenlåset var rent, och inget skit så långt jag kan se.
Rensa längre in måste jag i så fall köpa sådan rensgrej för.

Vattnet rinner undan men verkar som den delen av golvet (vänstra sidan i duschen) inte sluttar så skarpt. Så de trycks ut mot WC först sen ner mot avloppet.

Vilket ju gör att allt blir blött först :>
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.