Jag är så innerligt trött på mössen som går o bajsar överallt. Sån där musskrämma hos ger ifrån sig ljud, funkar de? Jag vet att man måste täta, men det är ett gammalt hus jag vet inte hur man gör eller var man börjar. Finns säkert kryp hål för mössen överallt .
 
J Jeahla skrev:
Sån där mus-skrämma hos ger ifrån sig ljud, funkar de?
De har i alla fall aldrig fungerat hos oss. Det enda som funkar har varit traditionella musfällor.
Ej heller sork/mullvadsskrämma.

Men ett säkert tips: Skaffa katt, helst ett par stycken. De fungerar!
 
  • Gilla
Jeahla
  • Laddar…
J Jeahla skrev:
Jag är så innerligt trött på mössen som går o bajsar överallt. Sån där musskrämma hos ger ifrån sig ljud, funkar de? Jag vet att man måste täta, men det är ett gammalt hus jag vet inte hur man gör eller var man börjar. Finns säkert kryp hål för mössen överallt .
Jag köpte förra året ett hus på 28 kvm som är byggt 1952 och som stått mer eller mindre obebott de senaste åren. Musbajs, spindlar och riddarbaggar fanns det gott om i vissa delar av huset. Efter rivning av mellanväggar och läggning av nya golv samt isättning av 2 st. musskrämmor med högfrekvent ljud, 1 st. i vardera rum så har djuren mer eller mindre försvunnit. Efter tips att använda musskrämmorna endast när vi inte är i huset för att variera störningarna för djuren (så att de inte vänjer sig) så har vi i stort sett blivit av med all ohyra. Musskrämmorna är av en enkel/billig variant men det finns vad jag förstår mer avacerade produkter med variabel frekvens och ljudstyrka. I mitt fall har det fungerat!
 
  • Gilla
Jeahla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.