Ska koppla in en transistordimmer / vrid dimmer till en slinga med 6 spotlights.
Rätta mig om jag har fel! 2st fasta fas för brytare och dimmerfunktion sen ska tandtråden ut till drivdonet som sitter ihop med spotlightsen. Ingångarna där är L & N. Så jag drar tandtråden till L då.

tacksam för svar!
 
  • Transistordimmer med anslutningar märkta för fast fas, dimmer och tandtråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad menar du med fast fas till brytare och fast fas till dimmer? Anledningen att du har 2 L på dimmern är för att du ska kunna använda den i en trappkoppling.

Fast fas till en av L, Tändtråd från sinus till L på drivdonet och även nolla till drivdonet. Det är allt.
 
  • Gilla
ChristoferR
  • Laddar…
På mitt badrum så har jag har 1 L in till brytare som sedan går upp till en zebra dimmer puck som ska ha L, N, sinus och tändtråd. Tänkte det va nåt liknande.
 
  • Elektrisk installation med zebra dimmerpuck och kablar märkta L, S, N kopplade i takdosan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jaha, nej så är det inte iaf, Zebra är en dosdimmer och behöver en "input" från användaren, i detta fallet en tryckknapp (den gråa tråden kommer från tryckknappen till zebran). Den vriddimmern du sätter in nu får ju detta via ratten :)

Så dosdimmer ska ha:
fas till en av L
Tändtråd till sinus

Drivdon ska ha:
Tändtråd till L
Nolla(neutral) till N
 
  • Gilla
ChristoferR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.