Mikael_L
E El-Löken66 skrev:
Under 0.3 S är som du skriver ett godkänt resultat, funderade mest över märkningen, om det hängt med från PSA-modellerna eller den är riktig?
Jag undrar verkligen om märkningen betyder det du tror. Den är ju märkt IEC61008-1, där återfinns alla relevanta krav, t.ex. tid till trip.

Kan det där vara märkning för att det är typ S, tidsfördröjd?
 
E
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag undrar verkligen om märkningen betyder det du tror. Den är ju märkt IEC61008-1, där återfinns alla relevanta krav, t.ex. tid till trip.

Kan det där vara märkning för att det är typ S, tidsfördröjd?
Hej, märkningen säger att det är en typ AC men jag ställer mig frågande till om den uppfyller alla krav den lovar.

Tror också jag funderade i banorna att stora S vad selektiv då lilla s är enhet för sekunder men det är är så dessa är märkta, 0,1 Sekunder. På ett eller annat vis är det ju ändå en kopia av något, bara undrade ifall det möjligen var en kopia av en kopia då det inte återfinns på deras sida, kanske en gammal modell.

Men det verkar inte finnas något större intresse av att diskutera detta märke här och det är ju troligen ett stort företag som borde få dåligt rykte ganska snabbt ifall sakerna inte är ok vid en första test åtminstone.
 
E El-Löken66 skrev:
Hej, märkningen säger att det är en typ AC men jag ställer mig frågande till om den uppfyller alla krav den lovar.

Tror också jag funderade i banorna att stora S vad selektiv då lilla s är enhet för sekunder men det är är så dessa är märkta, 0,1 Sekunder. På ett eller annat vis är det ju ändå en kopia av något, bara undrade ifall det möjligen var en kopia av en kopia då det inte återfinns på deras sida, kanske en gammal modell.

Men det verkar inte finnas något större intresse av att diskutera detta märke här och det är ju troligen ett stort företag som borde få dåligt rykte ganska snabbt ifall sakerna inte är ok vid en första test åtminstone.
Skulle tro att det är lite blandat för märkningen på den. Typiskt för liknande av den typen leverantörer bara att beställa vad de ska stämpla.

S kan antyda selektiv men passar dåligt med 0.1 där det då är rimligare som korttidsfördröjd och kanske ska avse sekund. Samma med selektiv och 30 mA det är dålig passning även på de uppgifterna. Också typ AC ihop med både selektiv och ev korttid har inte varit något vanligt utförande.

En på sitt sätt udda fågel där det nog inte är lönt att fundera över den utan mätningar och sen dissektion. Mycket ren bråte som kommer in bland dvärgbrytare och JFB. Synd i fallet JFB som kan behöva ge viktigt skydd i slutledet. Dvärgarna tas omhand av i de flesta fall DII < 25 A ofta 16 A mätarsäkring eller havererar i riktning "fail to safety".
 
E
GK100 GK100 skrev:
Skulle tro att det är lite blandat för märkningen på den. Typiskt för liknande av den typen leverantörer bara att beställa vad de ska stämpla.

S kan antyda selektiv men passar dåligt med 0.1 där det då är rimligare som korttidsfördröjd och kanske ska avse sekund. Samma med selektiv och 30 mA det är dålig passning även på de uppgifterna. Också typ AC ihop med både selektiv och ev korttid har inte varit något vanligt utförande.

En på sitt sätt udda fågel där det nog inte är lönt att fundera över den utan mätningar och sen dissektion. Mycket ren bråte som kommer in bland dvärgbrytare och JFB. Synd i fallet JFB som kan behöva ge viktigt skydd i slutledet. Dvärgarna tas omhand av i de flesta fall DII < 25 A ofta 16 A mätarsäkring eller havererar i riktning "fail to safety".
Lite detta jag är inne på också, det finns ett dokument med tider och strömmar men det ser lika ut något annat.

Problemet är för mig även att Rhenes Shanghai är något abstrakt, man kan så klart testa ringa dit och ställa frågorna men jag tror jag hoppar.

Det kan i och för sig vara möjligt att dessa pjäser är korrekta ingenjörsmässigt, det är ingen ny teknik direkt, men att märkningar är obekanta, det går förvisso till stor del hans i hand, den ska ju utföra vad märkningarna stipulerar.

Priset är lågt men det kan mycket möjligt gå att hålla ett lågt pris till en början för att slå sig in på en marknad till exempel.

@Bo.Siltberg menar att detta är en ordinär jordfelsbrytare men jag känner mig lite osäker på att rekommendera dessa rakt av, pris ok, men funkar det inte spelar det ingen roll ju.

Jag kommer i alla fall främst hålla mig till välrenommerade märken, jag tycker priserna är ganska ok i det stora hela, jordfelsbrytare för 1-1,5 tusen i ett hem och dessa ska kanske sitta i 20 år.

Plus att billighetsmärkena, även vissa större, befriar sig från ansvar genom att användaren ska springa och klicka på testknappen månadsvis, har du varit på semester är det då en själv som står ansvarig för sina döda barn.
 
Jag ser inte varför du driver denna fråga. Jag har inte rekommenderat denna JFB på något sätt, bara sagt att den har ordinära märkdata med vissa undantag som svar på undringar i tråden. Jag håller med dig om att den inte kan rekommenderas pga sitt okända ursprung. Faktiskt lite B att Pahlén skickar ut sånt till sina kunder.
 
E
Hej @Bo.Siltberg.

Anledningen är nog att jag blev lite nyfiken när bilden kom upp. Har du kollat deras sida, de säljer eller tillverkar allt mellan himmel och jord. Och CE märket sitter där också.

15 kronor för en 3-polig C100 är väl okej pris eller?
 
Nej jag har inte kollat nån webbsida. Det har aldrig varit aktuellt att göra något sådant. Frågan gällde vad för slags pryl som satt där, inte om den var rekommendabel eller nåt. Du får gärna gräva i vad detta fabrikat håller för klass, på egen hand.
 
E
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Nej jag har inte kollat nån webbsida. Det har aldrig varit aktuellt att göra något sådant. Frågan gällde vad för slags pryl som satt där, inte om den var rekommendabel eller nåt. Du får gärna gräva i vad detta fabrikat håller för klass, på egen hand.
Ja, kanske köper några hundra typ B, dessa går ju att sälja dyrt sen, har redan sett annonser på Blocket.

Men det måste ju fungera till 100% också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.