Hej!

Jag behöver två st konsoler i stål enl bif skiss.
Jag skickade förfrågan till tre smeder i Stockholm men har (än så länge) bara fått pris från en. Då jag är lite i tidsnöd så funderar jag på om jag ska acceptera offerten jag har fått in men då jag egentligen inte har en aning om vad det borde kosta så tänkte jag kolla här om någon här har en uppfattning om rimligt pris?

Konsolerna tillverkas av 5 mm plattstål och 40x40x4 mm fyrkantstål, konsolerna ska även rostskyddsmålas.

Någon som har koll?

Skisstekning av två stålkonsoler med måttangivelser och detaljer för tillverkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1000 kr styck ex moms om det ska målas också får du nog räkna med.
 
Hur viktigt är det att de är raka efter svetsning?
Är det väldigt viktigt, så iaf 2000 kr styck, är det lite mer "skitsamma" så håller jag med falkn
 
AXS
Ring https://mlsmide.se/ så borde du få offert snabbt. Tror på runt 1000:- st jag med, men låt dom anpassa produkten om okej för dig.
 
Sen skulle du behöva måttsätta var hålen ska sitta i röret och på plåten, vad jag kan se har du bara en diameter-angivelse på dem..
 
  • Gilla
freak
  • Laddar…
T Tomas Spångberg skrev:
Hej!

Jag behöver två st konsoler i stål enl bif skiss.
Jag skickade förfrågan till tre smeder i Stockholm men har (än så länge) bara fått pris från en. Då jag är lite i tidsnöd så funderar jag på om jag ska acceptera offerten jag har fått in men då jag egentligen inte har en aning om vad det borde kosta så tänkte jag kolla här om någon här har en uppfattning om rimligt pris?

Konsolerna tillverkas av 5 mm plattstål och 40x40x4 mm fyrkantstål, konsolerna ska även rostskyddsmålas.

Någon som har koll?

[bild]
Det där är väl inget smides jobb. För mig är smide plastisk bearbetning av metall.

En mekanisk verkstad kan fixa det.
Toleranser och svetsar och svetsklassning saknas.

Toleranserna driver priset.
 
M mattoys skrev:
Det där är väl inget smides jobb. För mig är smide plastisk bearbetning av metall.

En mekanisk verkstad kan fixa det.
Toleranser och svetsar och svetsklassning saknas.

Toleranserna driver priset.
Viktigare är väl ändå att måttsättningar saknas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.