Hej

vi funderar på att ha ett Plannja Trend-tak på vårt ladhus (T-hus). vi kanske landar att bygga med fiskarhedenvillan. De har Plannja i sitt sortiment. Men de jag ingen som vill lägga taket?!

Att en plåtslagare inte vill göra det fattar jag - de vill ju lägga sin plåt.
Men hur gör folk då? Vi kan inte lägga det själva då vi har tummen mitt i hand och det är skorstenar osv som ska in också.
Men har ni byggt med Plannja? jag försökte ringa dom men de vill inte hjälpa mig som konsument - jag måste ringa en återförsäljare??
det finns ingen i vår stad vad jag vet.
Hälsningar//L
 
Du borde kunna tydliggöra ditt inlägg, vad är problematiken och vilken av dessa frågor du ställer vill du ha svar på!
Har fh sagt att deras entrepenörer inte lägger taket? Finns trend som tillval i deras katalog? Klarar trend taklutningen på erat tak?
Tror ingen TE godkänner att din UE kommer och lägger taket, och ingen UE heller vill lägga taket på någons TE där TE inte önskar hantera materialet.
 
Hej, en plåtslagare vill hellre lägga en riktig bandtäckning en denna produkt. Trend är riktat mot konsumenter för att få en lik produkt som bandtäckning, Problemet är bara anslutningar inte är optimala. Så ta in pris på en riktig bandtäckning istället.
 
Har fått in pris på riktig bandtäckning. Det kostar ca 300 000. Vs Plannja ca 100 000.
 
Jag tippar priset på 100000 är bara material? Antal kvm på huset?
 
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
Hej,

Klart du måste kunna hitta någon som lägger taket åt dig. Som ett exempel la de nytt Lindab-tak i programmet ”Anders knackar på” nyligen. Både takläggare eller snickare borde kunna fixa det ganska enkelt förutsatt att taket inte är allt för komplicerat.

Priserna du anger är väl för Plannja enbart ”taket”, och för plåtslagaren lagt & klart? Den stora skillnaden bör ju vara deras arbete, plåten bör inte skilja mycket i pris. När vi la Plannja Trend på vårt tak (gjorde allt själv) landade vi på ~95k inkl rännor osv.
 
  • Gilla
LouiseMartin
  • Laddar…
T TobiasHolmer skrev:
Jag tippar priset på 100000 är bara material? Antal kvm på huset?
Du hann före!
 
T TobiasHolmer skrev:
Jag tippar priset på 100000 är bara material? Antal kvm på huset?
ståmmer - 100 000kr för materialet. Kan man tänka kanske 100 000kr för läggningen också?
 
Hur ser takkonstruktionen ut? Är det takkupor? Vinkelrännor? Olika fall?
Eftersom det en hel del tveksamheter kring klicktak förstår jag att det är många som inte vill lägga det. Plåtslagare vill inte göra det för de tycker att det är ett hån mot deras hantverk, snickarna kan bara lägga det om det är enkla tak eftersom de inte är särskilt duktiga på plåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.