Hej,

Min första action på Byggahus. Hoppas det funkar :)

Söker firma i Sthlm med omnejd som kan leverera stommar för 50-tals funkiskök.
Ska renovera och behöver komplettera med lite inbyggnadsgrejjer som ugn och diskmaskin.

Tack!
 
BirgitS
Fulkemisten
Finns ju Funkiskök (https://www.funkiskok.se/original#moduler) som även är knutna till Möllans verkstäder i Malmö. Dock har de ett showroom på Fridhemgatan i Stockholm via en agent. De sa att det inte var några problem att leverera till Stockholm när jag kollade med dem för några år sedan. Dock var det verkligen hiskeligt dyrt så det slutade med att jag platsbyggde stommar själv och beställde överfalsade luckor och lådfronter från Järfälla kök. Det blev mycket billigare även om jag räknar in min arbetstid (vilket jag inte gör då jag tycker det är kul). Nämnda lucktillverkare kan dessutom tillverka luckor till vilka mått som på 5 mm när, det var samma pris som de färdiga för IKEA-stommar när jag beställde.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Kan det vara en möbelsnickare du behöver?
Vi har anlitat en i en grupp som håller till på Ranhammarsvägen i Ulvsunda.

Järfälla kök gör mest luckor och lådfronter till Ikea-kök men de skriver även om stommar: [länk] [länk]

Byggfabriken kan ju göra hela funkiskök och det kan ju tänkas att de vill göra bara vissa kompletteringar också: [länk]
Tack @BirgitS för input :)
Fick precis en offert från Byggfabriken på 25.000 för 1st stomme för inbyggnadsugn + lucka för diskmaskin :D Tolkar det som att dom varken har tid eller lust. Blir jag ju mer sugen på att vända mig till en möbelsnickare för detta.
 
Redigerat:
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Finns ju Funkiskök ([länk]) som även är knutna till Möllans verkstäder i Malmö. Dock har de ett showroom på Fridhemgatan i Stockholm via en agent. De sa att det inte var några problem att leverera till Stockholm när jag kollade med dem för några år sedan. Dock var det verkligen hiskeligt dyrt så det slutade med att jag platsbyggde stommar själv och beställde överfalsade luckor och lådfronter från Järfälla kök. Det blev mycket billigare även om jag räknar in min arbetstid (vilket jag inte gör då jag tycker det är kul). Nämnda lucktillverkare kan dessutom tillverka luckor till vilka mått som på 5 mm när, det var samma pris som de färdiga för IKEA-stommar när jag beställde.
Tack @Fulkemisten. Funkiskök verkar ha fullt upp och gör enbart hela kök nu för tiden, så inga kompletteringar tyvärr.
Wow så du byggde det själv alltså, har du bilder på köket? :D Kanske ska överväga det då jag bara behöver några få delar.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Jag har anlitat Nisseby Snickeri för bla ett komplett kök och dom är att rekommendera, prova kontakta dom.
[länk]
Kanon! Tack så mycket, jag kikar med dom!
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Fulkemisten
O orrebollen skrev:
Kanske ska överväga det då jag bara behöver några få delar.
Japp byggde hela själv. Dock lite fusk då en del är ikea. Lådorna t ex, och även faktiskt högskåpet för ugn. Klädde in med plywood bara och målade så man inte ser den fula melaminstommen.
Köksskåp med inbyggd ugn och gröna luckor, klädda i plywood och målade för att dölja melaminstommen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Magin och 1 till
  • Laddar…
Kolla in @huvudet_pa_spiken på Instagram. Han är förmodligen uppbokad ett bra tag framöver men du hittar nog ingen bättre för det du vill ha gjort. Kolla in hans Instagram för inspiration så kanske du kan knåda ihop köket själv.
 
  • Gilla
Johannes Hultman
  • Laddar…
nikasp
O orrebollen skrev:
Tack @BirgitS för input :)
Fick precis en offert från Byggfabriken på 25.000 för 1st stomme för inbyggnadsugn + lucka för diskmaskin :D Tolkar det som att dom varken har tid eller lust. Blir jag ju mer sugen på att vända mig till en möbelsnickare för detta.
Det eller att marknaden för både tjänster och material är helt jäkla störd här i Stockholm. Vi bor här och har torp i Sörmland och många penningstarka människor gör att det ballat ur, min åsikt. Kollar efter gamla fönster till torpet och får nog bita i sura äpplet och köpa ett helt orenoverat mindre fönster för ca 5000 spänn. Sen ganska många timmar för att renovera. Gissar att byggnadsvårdsbutikerna åker på auktioner och köper upp och sen säljer idiotdyrt här i byn.
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Fulkemisten
Jo. Så är det ju. Det borde dock gå att få tag på funkisstommar eller i alla fall luckor hyfsat billigt på blocket. Dock såklart inte högskåp för ugn, det får man nog bygga själv eller pröjsa dyrt för.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Japp byggde hela själv. Dock lite fusk då en del är ikea. Lådorna t ex, och även faktiskt högskåpet för ugn. Klädde in med plywood bara och målade så man inte ser den fula melaminstommen.
[bild]
bredd på lådarna tack!
 
Fulkemisten
Magin Magin skrev:
bredd på lådarna tack!
Du menar på bilden i det citerade inlägget? Innermått är 564 mm, yttermått 600 mm. Själva lådfronten är 576 mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.