Hej.

Önskar gärna lite input på vår plan och fasadritning

Tack på förhand!
/Matthias Modig
 
  • 3D-planritning av en våning med möblerade rum inklusive sovrum, kök och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-planritning av en lägenhet med benämnda rum och möbleringsförslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-ritning av ett enfamiljshus planlösning med möbler förslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-planritning av ett hem med öppen planlösning inklusive vardagsrum, kök, sovrum och badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Jag hade hellre satt en vanlig dörr in till tvättstugan. Du får ingen ljudklass med skjutdörr.
Sedan har du en brandcellsgräns in till garaget. Då är det inte bra att sätta ventilation där ute. Det kräver brandspjäll när aggregatet betjänar en annan brandcell än det står i. Så blir det extra nödvändigt med dörr in till tvättstugan om ventilationen hamnar där.
Funderar på om du skulle ha en ytterdörr 10x21 istället. Lite i smalaste laget med 9x21.
Annars verkar det vara ett trevligt hus!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag hade hellre satt en vanlig dörr in till tvättstugan. Du får ingen ljudklass med skjutdörr.
Sedan har du en brandcellsgräns in till garaget. Då är det inte bra att sätta ventilation där ute. Det kräver brandspjäll när aggregatet betjänar en annan brandcell än det står i. Så blir det extra nödvändigt med dörr in till tvättstugan om ventilationen hamnar där.
Funderar på om du skulle ha en ytterdörr 10x21 istället. Lite i smalaste laget med 9x21.
Annars verkar det vara ett trevligt hus!
Mycket bra feedback.
Brandcellsgränsen är ju självklar, har ju till och med hört det men ändå har jag lyckas placera Vent i garage. tack för påminnelsen igen.
Helt rätt med ytterdörren, ska såklart vara 10x21
Intressant med skjutdörrsalternativet, har varit orolig för ljudet. Skönt att du i sådana fall bekräftar min oro.
 
Coolt hus! Finns det dörr från garage till grovtvätt, ser inte på bilderna

Hur ligger väderstrecken? :thinking:
 
Åsa Lund
Syns på planlösning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.