Funderar på att köpa en senko cu 30 är det någon som har koll om de är bra grejer?
 
Hej köpte du någon kökspanna?
 
P Pottefix skrev:
Hej köpte du någon kökspanna?
Ja jag köpte en kökspanna med de blev en begagnad wamsler istället
 
Okej jag har oxå köpt en begagnad wamsler. Min är en k147. Vilken model har du köpt? Har du kopplat in den?
Tänkte hur du tycker att det fungerar för dig. Hur stor ackumulatortank har du?
Mvh
 
P Pottefix skrev:
Okej jag har oxå köpt en begagnad wamsler. Min är en k147. Vilken model har du köpt? Har du kopplat in den?
Tänkte hur du tycker att det fungerar för dig. Hur stor ackumulatortank har du?
Mvh
Jag har också köpt en k147 men jag har inte kopplat in den, köpte den i mitten på oktober och jag skall bygga om köket samtidigt så de får bli ett sommar project. Ackumulatortanken är på 750 liter den är på plats laddomat och shunt styrningar är inkopplade. Har du kopplat in din spis?
 
Okej. Nej inte än, jag har torpargrund i huset. Jag har haft upp golvet i köket och skottat ut all spån och lagt in vanlig isolering.

Ska börja imorgon att förstärka golvet underifrån där pannan och tanken ska stå. Båda ska stå i köket, På varsin sida om murstocken.

har en 300L ackumulatortank., sen måste murstocken renoverad lite lätt då den vittrat sönder ganska mycket. Sen tänkte jag försöka göra ett eget vattenburet system 2 rörs, då det idag bara finns el-radiatorer, får se hur det går. Allt är enklare i teorin än att genomföra det i praktiken hehe, men man får kämpa på.

har du 2 rörsystem? Eller kanske golvvärme?
Vad har du för grund? Platta eller torpargrund.

Lägger upp lite bilder ifall du vill se
Tänker ställa pannan på höger sida av murstocken då den även har anslutningsstos på vänster sida. AckTanken ska stå till vänster av murstocken

Mvh

Renoveringsarbete i ett kök med torpargrund där golvet är upptaget och spån har skottats ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upprivet trägolv med synliga bjälkar och isolering, hand håller metallföremål, mörk tapetvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy över ett golv under renovering med isoleringsplattor, verktyg och en sopskyffel i ett hus med torpargrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet golv med en synlig torpargrund och en träkista som täcker hålet, i ett kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i köket med synlig murstock och isoleringsmaterial på golvet, kablar och rör på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Pottefix skrev:
Okej. Nej inte än, jag har torpargrund i huset. Jag har haft upp golvet i köket och skottat ut all spån och lagt in vanlig isolering.

Ska börja imorgon att förstärka golvet underifrån där pannan och tanken ska stå. Båda ska stå i köket, På varsin sida om murstocken.

har en 300L ackumulatortank., sen måste murstocken renoverad lite lätt då den vittrat sönder ganska mycket. Sen tänkte jag försöka göra ett eget vattenburet system 2 rörs, då det idag bara finns el-radiatorer, får se hur det går. Allt är enklare i teorin än att genomföra det i praktiken hehe, men man får kämpa på.

har du 2 rörsystem? Eller kanske golvvärme?
Vad har du för grund? Platta eller torpargrund.

Lägger upp lite bilder ifall du vill se
Tänker ställa pannan på höger sida av murstocken då den även har anslutningsstos på vänster sida. AckTanken ska stå till vänster av murstocken

Mvh

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Alltid roligt att se bilder skotta ut gammal spån brukar damma ganska rejält. Jag hade också torpargrund men jag rev ut alla golv och bjälkslag grävde (för hand) ut all jord ner till berget. Huset står på berg så jag fick gräva mellan 40-80cm för att komma ner till berget. Sedan fick jag jämna ut med singel isolera med frigolit och gjuta platta med golvvärme mycke jobb men det blev bra tillslut.
P Pottefix skrev:
Okej. Nej inte än, jag har torpargrund i huset. Jag har haft upp golvet i köket och skottat ut all spån och lagt in vanlig isolering.

Ska börja imorgon att förstärka golvet underifrån där pannan och tanken ska stå. Båda ska stå i köket, På varsin sida om murstocken.

har en 300L ackumulatortank., sen måste murstocken renoverad lite lätt då den vittrat sönder ganska mycket. Sen tänkte jag försöka göra ett eget vattenburet system 2 rörs, då det idag bara finns el-radiatorer, får se hur det går. Allt är enklare i teorin än att genomföra det i praktiken hehe, men man får kämpa på.

har du 2 rörsystem? Eller kanske golvvärme?
Vad har du för grund? Platta eller torpargrund.

Lägger upp lite bilder ifall du vill se
Tänker ställa pannan på höger sida av murstocken då den även har anslutningsstos på vänster sida. AckTanken ska stå till vänster av murstocken

Mvh

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
 
Okej Ja Blir ju nästan sugen
på göra samma sak, har inget berg under men går kanske att gjuta platta ändå, man vill ju igentligen ha golvvärme i kåken
 
Har du någon mer värmekälla till huset eller ska du köra med enbart kökspannan mot acktanken
 
Jag har två kakelugnar och två järnkaminer också idag är det dom jag värmer huset med.
Sedan har jag en solfångare kopplad till tanken men den e ju mest för varmvatten. Jag har en liten dröm om att ha en luftvatten pump kopplad mot acktanken som ett komplement i framtiden får se om det någonsin blir av.
Hur gick det med dagens snickrande?
 
Okej . ja det låter inte helt fel det.

De har gått bra, jag har rensat på marken, låg mycket Sten å annat bråte dära.
samt reglat upp lite kortlingar
Uppreglade kortlingar i ett pågående golvbyggprojekt med synlig isolering och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.