Har en gammal enkel lada på min gård som i nuläget har ett halvruttet brädgolv. På vissa stället är golvet typ helt borta, men merparten av det är intakt. Min (troligtvis dumma) fråga är om man kan ta bort golvet i en lada eller om det brukar vara bidragande till att hålla ihop konstruktionen? Ladan har ingen riktig grund vad jag kan se, tror det bara är jord direkt under brädorna och att väggarna sedan vilar på grundstenar, men det skulle ju kunna gå lite tvärslåar som håller ihop allt under golvet. Jag vill ta bort golvet och lägga in sand och klenflis så jag kan ha den som ett litet budgetridhus på vintern, då jag inte kommer ha råd att bygga ett riktigt på 20 år :D
 
Troligtvis har golvet ingen funktion för att hålla ihop ladan. Det hade varit en annan sak om det handlade om ett loft då dess bjälklag håller ihop väggarna. Inget ovanligt att plank ligger som golv direkt på backen i gamla lador...
Ta en bild och lägg upp
 
  • Gilla
komakino
  • Laddar…
Lite för mörkt därinne just nu, men såhär ser det ut. Golvet ligger ju hipp som happ på olika höjd, så tror inte heller det är en del av konstruktionen.
Mörkt utrymme med ojämnt trägolv och en ambulans, belyst av en ljuskälla vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.