Har en 7 år gammal diskmaskin som lagt av. Inget händer när jag trycker på strömknappen, testat att det är ström i uttaget (japp) och även testat att dra ur kontakten i 30 sekunder.
Disken var ren senast den kördes men tror inte att den lyste när den var färdig (gick den sönder efter avslutat program?)
Inte överdrivet nöjd med maskinen så skulle inte vara hela världen att behöva köpa en ny men känns dumt att den bara höll 7 år miljömässigt :(
Finns det något man kan testa innan den åker till åvc?

Bild på en öppen diskmaskin med ett tydligt visat typskylt från IKEA, modellnummer och elektriska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppen diskmaskin med otydliga kontrollknappar och synliga diskar inuti, indikerar ett tekniskt problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
2 år längre än normalt
Har du tur riktigt mycket tur så kan det vara påknappen.
Men troligen är det kretskortet som rykt pga av något annat rykt pga....
Du måste hitta det ursprungliga felet och byta alla delar som gått åt h... e.
Kan lätt kosta 3.000.- plus arbete
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Borde inte vara knappen då den redan var avstängd utan att blivit avstäng. Men kan ju vara värt att testa..
 
  • Gilla
dvno
  • Laddar…
Vi hade en sån som vi bytte mot Ikeas boschmodell. Saknar inte den skitmaskinen. Ta tillfället i akt och byt ut den.
 
A
S Sackaros skrev:
Vi hade en sån som vi bytte mot Ikeas boschmodell. Saknar inte den skitmaskinen. Ta tillfället i akt och byt ut den.
Kan bara hålla med
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
S Sackaros skrev:
Vi hade en sån som vi bytte mot Ikeas boschmodell. Saknar inte den skitmaskinen. Ta tillfället i akt och byt ut den.
Då blir jag förvånad att du köper en till IKEA-maskin. IKEA är bra till mycket, men vitvaror ska dom hålla sig ifrån. Alldeles för mycket som plockats bort från maskinerna för att spara kronor, oavsett om det i grunden är en Bosch, Electrolux eller Whirlpool.
 
F Festlund skrev:
Då blir jag förvånad att du köper en till IKEA-maskin. IKEA är bra till mycket, men vitvaror ska dom hålla sig ifrån. Alldeles för mycket som plockats bort från maskinerna för att spara kronor, oavsett om det i grunden är en Bosch, Electrolux eller Whirlpool.
Det var för att få enkel installation i befintligt ikeakök. Men än så länge är vi mycket nöjda med maskinen.
 
S Sackaros skrev:
Vi hade en sån som vi bytte mot Ikeas boschmodell. Saknar inte den skitmaskinen. Ta tillfället i akt och byt ut den.
Vilken är det?
 
tippz tippz skrev:
Vilken är det?
Jag tror att den heter diskad, men det är inte riktigt samma som vi har. Går att fråga kundservice på chatten om vilken tillverkaren av grejer är.
 
IKEA kan ha riktigt bra vitvaror. Köpte ugnen till mitt förra kök därifrån.
Samma funktioner som en dubbelt så dyr "märkes"ugn

I detta fall ville jag prova på hur mycket jag lagade mat med ångfunktionen. Vilket visade sig vara något jag gör mer tillräckligt :)

Som andra kedjor med budgeterbjudanden parallellt så är det betydligt bättre kvalitet när man går upp lite i pris/modellserie.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.