R
Det finns en tråd med tips på verktyg till bra pris här https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-om-verktyg-till-bra-pris-den-nya-traden.285770/

Vad sägs om att starta en liknande tråd för vitvaror? Alltså produkter som reas, utförsäljningar och liknande. Om möjligt, hitta produkten på Prisjakt och inkludera en länk till produktsidan där för att underlätta jämförelser och undvika "bluffsänkningar". 20 % sänkning kan väl vara en rimlig gräns för när det är värt att uppmärksamma.

Så ungefär så här (googlade fram något bara för att få med ett exempel - jag vet inte alls om det är bra)

Kylskåp halvhöjd
AEG SKB58221AF
3799:- på https://www.elfynd.se/aeg-kylskap-integrerad-skb58221af
6700:- och uppåt på Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4321421
 
  • Gilla
Willewonka och 1 till
  • Laddar…
A
Jag tror att det är färre än 2% som är intresserade av ett sådan här litet inbyggt kylskåp.
Jag tror att tråden kommer bli oöverblickbar med 107000st artiklar
Jag tror att de som har byggahus.se även har Prisjakt
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Elgiganten brukar ha rea på vitvaror med (o)jämna mellanrum. Jag har själv handlat torktumlare, kyl och frys, köksfläkt och diskmaskin m.m under de senaste åren till 20% nedsatt pris.
I oktober brukar de ha "vitvaruvecka" med rea.

Kollar man prisutvecklingen de senaste åren på Prisjakt kan man ofta se de datum det varit rea på den produkt man är intresserad av och då kunna förutse när nästa prissänkning kommer att vara.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
Jag tycker forfarande Bobs elektro i Tyskland har bra priser, iallafall på de inhemska märkena. Vi sparade en bra slant på att köpa våra vitvaror där mot samma saker i Sverige. Allt vi köpte var från Neff.

https://www.bobselektro.de/
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
Innan någon börjar klaga på att garantier osv inte gäller; vår köksfläkt slutade fungera när vi var på semester förra året. Efter ett email till Svenska Neff/Siemens kom en två servicekillar och bytte ett styrkort, helt kostnadsfritt.
 
  • Gilla
perror och 3 till
  • Laddar…
F
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Jag tycker forfarande Bobs elektro i Tyskland har bra priser, iallafall på de inhemska märkena. Vi sparade en bra slant på att köpa våra vitvaror där mot samma saker i Sverige. Allt vi köpte var från Neff.

[länk]
Fick ni grejerna levererat hem eller åkte ni till en fysisk tysk butik och handlade?
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
Är det fler än @andr.ljung som beställt från bobselectro?

Kommer snart behöva köpa vitvaror och är minst sagt lockad av deras prisbild :D
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Ikea i Linköping hadde i går halva priset på kyl/frysen KYLD
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
MrJay
Handla utomlands. Har gjort det själv flera ggr. och det kan vara allt från 20-70% ”rea” beroende på tillverkare och land man handlar från gentemot här.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
F fsn skrev:
Fick ni grejerna levererat hem eller åkte ni till en fysisk tysk butik och handlade?
Leverades hit (mot fraktkostnad) av DHL. Tog ca en vecka att få hit sakerna vilket va fortare än jag räknat med, eftersom köket ej va färdigt!
 
  • Gilla
minitoy och 1 till
  • Laddar…
Gorenje har mycket bra vitvaror till bra priser. De tillverkar även S.M.E.Gs skåp och har egna till mycket bättre priser.
www.gorenje.se
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
R
electroluxaren skrev:
Jag tror att det är färre än 2% som är intresserade av ett sådan här litet inbyggt kylskåp.
Jag tror att tråden kommer bli oöverblickbar med 107000st artiklar
Jag tror att de som har byggahus.se även har Prisjakt
När man läser de här trådarna undrar man om det är ett hemmafixarforum eller ett autismforum. Förstår du ens vad "exempel" betyder? 2 % är förmodligen för övrigt en hög siffra, hur ofta byter man kylskåp? Kollar man på det 2 månader vart tionde år är det mindre än 2 % bara där.
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Leverades hit (mot fraktkostnad) av DHL. Tog ca en vecka att få hit sakerna vilket va fortare än jag räknat med, eftersom köket ej va färdigt!
Vi beställde också från Bobs för några år sedan. Även det var Neff och där var ju priserna (och utbudet) oslagbart. Frakten gick på 150 euro? Och kom hem på en pall.

Mycket smidigt och de var snabba att svara på mail etc.
 
  • Gilla
Onsalakorven och 1 till
  • Laddar…
A
R d b skrev:
När man läser de här trådarna undrar man om det är ett hemmafixarforum eller ett autismforum. Förstår du ens vad "exempel" betyder? 2 % är förmodligen för övrigt en hög siffra, hur ofta byter man kylskåp? Kollar man på det 2 månader vart tionde år är det mindre än 2 % bara där.
har du autism? eller bara läsförståelseproblem? nått problem har du ju definitivt! fast jag tror ju inte att det är rätt forum för dig att lösa detta.
 
  • Haha
Bernan
  • Laddar…
R
electroluxaren skrev:
har du autism? eller bara läsförståelseproblem? nått problem har du ju definitivt! fast jag tror ju inte att det är rätt forum för dig att lösa detta.
Varför tror du det? För att jag inkluderade ett exempel som överskred din kognitiva förmåga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.