Vi beställde dörrtryckare från Tyskland, men fick tyvärr inse att de inte passar. Fästen för tryckaren (den runda) är lite för stort. Vet ni om man kan köpa bara de runda fästena någonstans så att jag kan i alla fall använda mina snygga dörrtryckare?
 
De kan jag säga direkt att du inte kommer hitta då man aldrig byter dessa delar.
Och jag har aldrig sålt något sånt tidigare heller.
Tyvärr får jag säga att jag personligen inte gillar import av produkter som är starkt marknadsanpassat. Vi i sverige har Assa, Norge har TrioVing, finland har abloy och danmark har Ruko. Visst assa äger mer eller mindre allt, så dessa produkter passar hyffsat mellan varandra. Tyskland därimot går mer på Europastandarden vilken är totalt olik den nordiska standarden, i alla avsenden, andra mått, andra typer av cylindrar, andra säkerhetskrav.

Mitt förslag är att du biter i det sura äpplet å lägger dina tyska trycken i en låda och börjar höra dig för hos låssmeder och alla andra som har trycken om det finns produkter som ser lika ut.
 
Tryckare är innerdörrtryckare och där är nog inte Assa marknadsförande i Sverige. Det finns ju hur många som helst.... Men eftersom det inte handlar om mycket pengar får jag förmodligen bita i det sura äpplet....men, men, tyvärr har jag hittills inte hittat lika snygga här i Sverige....
 
Heter ändå trycke och trycken i flertal.. Tryckare finns det inget som heter. :)
Och jo assa äger det mesta även om det heter något annat.
Men ett alternativ till assaprylar är bland annat Habo. www.habo.se och www.dejong.se
Habo och dejong säljer även dom låskistor för innedörrar Men det är sågott som kopior av assa eler vise versa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.