Nu äntligen, efter ett drygt års planerande, drar lösvirkesbygget igång på allvar. Plattan gjuts i nästa vecka. Det har varit en hel del velande och ändrande. En massa offerter har begärts in på diverse arbeten och material, allt för att till en början få ihop en vettig kalkyl, för att senare ev. leda till en beställning. Många entreprenörer och leverantörer har lagt ner mycket tid och möda på att räkna, en del drog det längsta strået, medans andra blev utan. Vill härmed passa på att tacka alla som på något sätt har bidragit till att vi nu kommer igång.
 
Pasi

bara av att se bilderna på er fantastiska modell av
huset får mig att föstå att ni förtjänar att lyckas med
ert projekt.

Lycka till!

Hoppas att ni hinner lägga ut litet bilder i skala 1:1 också!

KoW
 
Betina
Det var som...
Hur lång tid tog den modellen att bygga? Vilka mått och material använde du? :surprised: :D
 
Modellen är i skala 1:25 och reglar m.m. håller måtten ganska precist. Beställde material på Söders Hobby.
www.sodersrchobby.se
Har inte gjort så mycket mer på modellen sedan i våras, får väl se vilket som blir klart först, modellen eller bygget...
Tiden för modellbygget törs jag inte ens räkna på, var mest terapi under "väntetiden". Den har dock uppskattats mycket av min sambo, vad gäller om matbord m.m. får plats och den har gett henne en klarare bild än bara en planritning. Själv upptäckte jag några saker som jag missat under konstruerandet, bl.a en balk ovanför entrén för att bära upp takstolarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.